torsdag 2 september 2010

Utan bredband i tre dagar...

Ja, Sandra brukar säga så ibland, när vi är utan nåt. Fast inte just bredband förstås, men nåt hon kanske vill ha, men som vi inte har just då, t.ex. ”Utan penna i tre dagar” och det kommer från en Pippi-film där Pippi säger ”Utan snus i tre dagar försmäktar vi på denna ö”

Jaja, men nu är vi iaf utan bredband i tre dagar. Ungefär… Kan ju gå fortare, om vi har tur, eller ta längre tid om vi inte har tur… Men dom håller på och felsöker nu och skickar ett sms när dom har hittat (eller inte hittat) felet. Så håll en tumme, är ni snälla!

Ett virrvarr bredband…


Nu märker ni ju inte så stor skillnad på om vi har bredband eller inte, eftersom jag skriver min blogg under dagen, i word, och sen lånar Görans mobila bredband på morgonen när jag ska publicera allt.

Men jag saknar uppkoppling! Alltså, jag är ju van att vara uppkopplad mest hela tiden, inte bara när det mobila är ledigt… Fast jag överlever väl det med, gissar jag. Bara det blir bra när det är klart sen. Men har jag inte samma tid att läsa bloggar nu då, förstås…

Nåja, nog om det för nu. Sandra kom ju hem igår och var glad och nöjd. Lite trött, men funkade bra hela eftermiddagen och kvällen.

Hon fick lite post som hade kommit när hon var på korttids, och nåt kom förra veckan, men det hann vi inte titta på förrän igår då. Lite klistermärken fick hon också, och sen ville hon ju pyssla med det, förstås, så det gjorde hon efter badet, medan jag fixade maten.


Det känns lite bättre i skallen idag och Bellan undrade om ögonen kunde ha med huvudvärken att göra. Ja, jag hade väldigt mycket ont i huvudet innan jag skaffade glasögon. Typ varannan vecka, och det satt i flera dagar. Samma nu då… Efter det att jag skaffade glasögon hade jag väldigt sällan ont i huvudet. Förra hösten började det igen, och försvann när jag bytte glasögon. Det beror väl på att jag anstränger ögonen… Jag får kanske ta och kolla upp det igen, om det inte ger sig…

Vi har inga planer för dagen så det blir nog mest bara att ta det lite lugnt. Göran är bättre i foten och vi har kunnat gå ut på små promenader, men han får ju vara lite försiktig. Han äter sista medicinen idag så vi hoppas att det inte kommer tillbaks när han slutar med den då.

Kallelsen för nya prover kom förresten igår, så han ska till vc nästa vecka och ta dom igen, eftersom dom han tog på akuten kom bort.

Sandra ska ju till skolan och hon sitter och käkar frukost nu. Jag vaknade inte före klockradion idag, så jag hann inte fixa nån blogg innan Sandra skulle upp. Men det är ju så bra med datorer att man bara kan lämna allt när man behövs på annat håll.

Iallafall så är det en solstråle jag har i köket nu :)
Önskar alla som hittat hit en fin dag!
Kram!

9 kommentarer:

Pernilla sa...

Det är lustigt att man får spader då internet lägger av. Det är då man inser att man använder det rätt mycket ;)

Photo by Maria sa...

Man kommer lätt in i vanor, som internet tex.. Men kan ju oxå vara nyttigt att vara utan det nån dag..
Härligt att Sandra är pigg och glad som solen, hoppas det håller i sig..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Bellan sa...

Visst är man väl lite beroende av internet, eller...?!
Hoppas både du och Göran piggar på sig nu så ni får vara krya och må bra.

Ha en solig och skön dag! //Bellan

Patricia sa...

Tråkigt med krångel med bytet av bredbandet...men tur du får LÅNA Görans.. ha ha

Tror jag tog över din huvudvärk, men du har ju haft den ett tag så det gör jag gärna...skickar den väl vidare till någon bättre behövande snart.. ha ha

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Annelie L sa...

Håller tummarna för att du får tillbaka internet så fort som möjligt så att du kan komma in i dina vanliga rutiner igen.

Låter nog som om du ska gå och kolla ögonen igen, om inte annat så för att utesluta att du behöver nya glasögon,du behöver nog kolla upp det i vilket fall som helst.
Härligt med en go och glad Sandra och att Görans fot har blivit bättre.
Kramar till hela fina familjen

Anonym sa...

hahahaha, hon är ju för go Sandra. Hoppas bredband löser sej snart. KRAM Mona

Okki sa...

Skickar en krya på dig-kram,
och hoppas att huvudvärken ger med sig.
Kram Okki

Maritha sa...

Tänk vad vi känner oss nakna när vi inte har datorn till hands, hur klarade vi oss förr?

Vilken härlig komentar hon kommer ihåg från Pippi!

Ha en fin helg vännen!

Kram Maritha

Anonym sa...

Jobbigt när inte allt funkar som man är van vid men det löser sig nog snart. Kul att Sandra var glad och nöjd och fick klippa och klistra lite också. Bra att de ska ta om proverna.

Ha en fin kväll !!! Kram Annika