söndag 19 september 2010

Men resten är kanon för det mesta


Tack för era fina kommentarer, dom betyder mer än ni förstår!

Men det är inte synd om mig! Det är Sandra det är synd om som måste igenom det och som är orolig och stressad över det. Jag har ju bara för lite tålamod och får ett förskräckligt dåligt samvete av det.

Maktlösheten är hemsk, men annars har jag världens bästa jobb och vi har så mycket fina stunder ihop att om jag inte hade skrivit just när det var jobbigt igår så hade jag glömt det och inte fått fram det. Jag behövde få ut det och jag ville skriva hur det kan vara ibland också.

Mia undrar om vi inte har BUP och Maria frågar om vi inte har kontakt med habiliteringen, men nej, vi ska vända oss till NPC när det är nåt. Visserligen kanske vi kan kontakta BUP också, men det har vi aldrig gjort så jag vet inte…

Egentligen har jag inte så stor nytta av att prata med någon kurator eller så, utan egentligen är det avlösning jag vill ha. Någon som kommer och tar hand om den jobbiga biten så jag slipper bråka med Sandra om det. För jag vill vara en bra mamma istället, liksom. Det känns hemskt att bli arg när hon behöver mig.

Mib undrar om det går bättre på korttids. Oftast gör det ju det. Men det brukar ju funka hemma med, för det mesta. Även om det är jobbigt, så brukar det funka, liksom. När Sandra är extra skör vilket hon är nu när hon har varit sjuk och egentligen är trött, då är det extra jobbigt på korttids med och nån gång har det hänt att dom har avbrutit. För det är bättre att korttids funkar på nåt sätt… Men det har bara hänt nån gång eller så.

Det vore toppen om nån kunde komma hit när det blir så här tufft, men tyvärr har vi ingen som kan det.

Nåja, nu lämnar vi det jobbiga och hoppas att det hela går bättre idag. Måste säga att det oftast går ganska bra och mitt tålamod brukar räcka så jag finns för Sandra när hon behöver mig. Så förhoppningsvis är den här låsningen över på ett tag nu… Det är lättare att stå ut med det jobbiga om man vet att det bara är en period och att det snart blir bra igen.


Idag blir det ännu en lugn dag och jag måste packa till ålandsresan, för jag hinner inte imorgon. Sandra ska till tandläkaren på förmiddagen och efter det skjutsar jag henne till korttids, eftersom det är studiedag i skolan. Ja sen går ju bussen och vi har lite semester ett par dagar. Det blir bra det!


Sune på flugjakt i husbilen :)

Önskar er en skön söndag!
Kram!

4 kommentarer:

Annika N sa...

Hoppas ni får en riktigt mysig semester på Åland.

Ha en lugn och fin söndag !!! Kram Annika

Maritha sa...

Har läst flera nu.....

Hoppas ni får en skön resa tillsammans till Åland och hinner mysa, äta, dricka , dansa och vila eller allt vad ni nu vill göra.

Vilken tur att du känner att du kan få ur dig sånt som är jobbigt när du bloggar. Jag beundrar dig när jag läser den, av många anledningar!

Ha det bäst goa Nina!

Kram Maritha

Mib sa...

Nina kika in på min blogg... du har en award från mig där :-)
Ha det bra och storkram!

Livet med Autism sa...

En lien dum fråga kanske... Men vad är NPC? Trodde det bara fanns BUP eller HAB att gå till när man behöver hjälp i våran situation.

Kram Liv