lördag 11 september 2010

Hoppet finns

Sandra somnade snabbt igår, och sov hela natten. Iaf har vi inte hört henne nåt. När hon vaknade vid sjutiden var hon go och glad, men genomförkyld. Så nu sitter hon i soffan med kataloger och musik. Blir det inte värre än så här, så kan jag åka på måndag, även om hon behöver vara hemma. Men jag har ju varit med förr, så jag tar inte ut nåt än…

När hon kom hem från skolan igår hade hon med sig den här fina boken som hon hade gjort.


Den ska ligga i skolväskan så hon kan ta den när hon behöver rita och förklara. Jättebra! Fast jag har inte lyckats med det där här hemma än… Hon ville ha boken och rita i. Alltså sitta och göra teckningar bara. Men jag sa att hon fick ta annat papper och göra teckningar på, för annars tar ju boken slut på direkten, och det var nog inte riktigt meningen.

På tisdagar håller Sandra på med film i skolan, och vi har fått hem flera kortfilmer som hon har gjort tillsammans med en lärare. Det är jättekul, och ger samtidigt träning på saker som Sandra har svårt för. Filmerna utgår mycket från hennes egna intressen och dom gör små utflykter samtidigt.

Igår ringde ”film-läraren” och berättade att Sandra har pratat mycket om klädaffärer och provrum, så hon funderade på om nästa film skulle handla om det. Vi kom fram till att en skoaffär vore kanon. Dels är en skoaffär mer begränsad och lugnare och dels så älskar Sandra skor. Så jag sa att hon ju kunde få med sig pengar den dagen, så hon kunde köpa sig ett par nya tofflor att ha i skolan.

Kanon ju! Då blir det ett till syfte med besöket i skoaffären och nästa film kommer handla om att Sandra köper egna tofflor. Jätteskoj! Sånt gillar jag! När det finns en röd tråd och en mening som ger en massa gratisträning samtidigt som det är både roligt och bra, liksom.

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Sandra går i en fantastiskt bra skola! Jag önskar att hon alltid fick ha det så här bra…

På kvällen, igår, skalade Göran räkor till bakad potatis med räkröra, som vi mumsade på i tv-soffan när Sandra hade lagt sig. Man får passa på att gotta sig när man kan :)


Ha en fin helg!
Kram!

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Hoppas det är en snabb förkylning så att det lättar redan ikväll för Sandra.. Inte bara för att jag vill träffa dig (men en del ;-)) utan för Sandras skull med så klart och din å Görans..

Vad kul med filmerna och kan man ha det till att hon handlar med så är det ju toppen :-)

Ha en bra dag och hoppas Sandra kryar på sig..

Kram Mia

Mib sa...

Hej!
Grattis till bröllopsdagen! Och kul att få läsa lite om er liksom... ja jag tror du vet vad jag menar.
För övrigt så blir jag så impad över Sandras skolgång. Och vilken fin katt hon har ritat.
Kramelikram från Mib.

Anonym sa...

Toppenbra idé från skolan och nyttigt att få lära sig.

Ha en fin helg !!! Kram Annika

Patricia sa...

Hoppas Sandra piggnar till innan måndag, så du känner att du kan åka och slappna av.. =)

Det var ju en bra bok hon fått, klart hon vill rita i den... =)

Åh va gott med räkröra o bakad potatis...nama nam!

Kram Patricia

Maritha sa...

Hoppas Sandra blir piggare så du kan åka iväg på din efterlängtade resa och träffa goda vänner.

Vilken fantastisk ide att göra film om toffelköpet, förstår att du är nöjd med skolan.

Håller tummar!

Kram Maritha