söndag 2 maj 2010

Sköna söndag

Imorse försov jag mig, men Sandra sov länge hon med, så jag hann dricka lite kaffe i lugn och ro iaf.

Solen sken å Sandra ville ut. Ja, det ville ju vi med, men kanske inte halv åtta, precis… Sen, när det hade blivit lite mer förmiddag av morgonen, gick vi ut allihop.


Solen fortsatte stråla så vi stannade ute och grillade korv i all enkelhet. En förändring som Sandra fixar bra, eftersom hon gillar det så mycket.


Den utlovade kycklingen tar vi till middag istället så ingen skada är skedd :)

Men lilla damen har varit skör mest hela dan och om hon är trött eller bara vill ha vardag vet vi inte. Vi hoppas på vardag, och det är det ju snart…

Göran satte sig på en stol igår och det small till i hans knä. Samma knä som han opererade ”när det nu var” för nåt år sen, eller nåt. Det har varit ganska bra sen dess, men nu hände det nåt och han kan knappt böja benet. Det är ju inte så bra eftersom han ska jobba imorgon, och eftersom han är golvläggare och måste krypa en del… Typiskt!

Vi får väl se hur det går, han är inte den som gnäller så känner jag honom rätt så jobbar han ändå. Det har hänt att han haft så ont i ryggen att han måste dra sig upp i en dörrkarm. En gång la han matta hos en gammal tant med rollator, och hon frågade om hon kunde hjälpa till på nåt sätt…

Nåja, vi får väl se hur det går för honom imorrn. Idag har iaf varit en bra dag, trots lite gnäll hos Sandra. Vi har varit ute i flera timmar så nu är vi nog lite soltrötta allihop. Katterna sover som två små grisar och Sandra kopplar av med lite ”klippa kataloger” Göran pysslar med husbilen och jag sitter här :)

Ha en fortsatt fin dag!

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Sovmorgon lät ju skönt.. Det skall jag ha i morgon, är ju jobbnatt sen så jag behöver sova lite längre..

Låter inte bra med Görans knä, hoppas det blir bättre..

Mysigt med korvgrillning och skönt att Sandra klarar den förändringen..

Hoppas kvällen är bra och att måndagen med blir det..

Kram Mia

Britt-Marie sa...

Vad fint du har fått det här på bloggen!! Hoppas Görans knä mår bra igen imorgon, känns som det räcker för er nu med operationen på torsdag och så!! kram

Pernilla sa...

Bubblor :D