onsdag 11 mars 2015

Schemafixande o trixande

Igår morse vaknade jag alldeles för tidigt på en ledig dag, och kunde inte somna om. Jag kom nämligen på att jag måste göra schemabilder med vilken assistent som kör bilen dom olika dagarna, för det kommer Sandra behöva veta. Så nu är det gjort på dom assistenter som hittills finns, inkl. Göran och mig.


Sen behövde jag sortera alla nya bilder, och märka om en massa lådor, och ändra och fixa. Det var ett riktigt pyssel.


En låda för varje assistent, med stora och små schemabilder, dels på bara assistenterna och dels på assistent kör bilen.


Att vi har både stora och små bilder beror på att vi har mindre bilder på veckoschemat, dom saker Sandra behöver ha en översikt på. Schemat för dagen har större bilder och är mer detaljerat. Men även dom stora bilderna behöver räcka för hela veckan, för alla fasta aktiviteter är sorterade i en pärm, dag för dag. En uppsättning att använda hemma och en till dv. Så det blir en del bilder och dubbletter…


Sen var det ”bara” att försöka hitta en smart ordning på alla lådor, så det blir enkelt att hitta rätt bild vid behov. Det var inte så ”bara” kan jag meddela, men blev nog rätt bra, tillslut.


Det kommer säkert att bli fler bilder och ändringar att göra efter planeringsdagen på fredag, men just nu är det klart iallafall. Kameran ska förstås med så jag kan fota det som saknas i schemabildsväg.

Sen sorterade jag lite kassar som ska med till nya lokalen imorgon. Märkte upp det som inte var märkt, slängde en del, rensade ut vinterkläderna och kollade igenom protokoll, anteckningar och fler schemabilder mm. Sune hjälpte till så gott han kunde, förstås.


Eller, han undrade nog mer varför vi inte gick ut istället.

Inatt vaknade jag och kom på en massa detaljer som jag var tvungen att gå upp och anteckna för att sluta grubbla. Sen tog det en stund innan sömnen återvände.

Idag ska jag fixa lite matlådor som ska frysas in, och sen ska Sandra hämtas tidigare, eftersom hennes rum ska packas ihop och röjas ut inför morgondagens flytt. Allt måste bli klart, in i minsta detalj, den här veckan, för på måndag drar vi igång. Spännande ska det bli!

Ha det fint!

.

1 kommentar:

Lena sa...

Oj då, det var inte mycket till vila det på sista ledigheten men jag förstår, det är hopplöst att försöka sova när hjärnan går igång. Speciellt om man inte får glömma nåt.
Håller alla tummarna att det blir bra nudå.
Kram gumman ♡♡♡