lördag 7 mars 2015

Lata dagar, bra möten och planeringar

Migränen sitter i, men det brukar den göra i några dagar. Tabletterna hjälper fortfarande, så jag klagar inte. Men lite seg är man ju.

På förmiddagen igår kom den nya assistenten och fick träffa Sandra. Det kändes väldigt bra, och det var nog ömsesidigt hos alla. Vi pusslade en stund och när hon hade åkt sa Sandra att ”Tjejen var snäll” Det var väl ett gott betyg?! :)

Sen la jag mig för att vila en stund, och somnade som en stock! Och till lunch blev det lat-mat.


Sandra ville absolut ha champinjoner på sin pizza. Hon har inte gillat champinjoner tidigare, men jag vet ju inte om hon har fått sån pizza på korttids vid nåt tillfälle. Annars undrar jag var hon fick den idén ifrån, men vi lyssnade ju på hennes vilja, förstås. Dom få gånger hon bestämmer över sina egna val vill vi uppmuntra om det går. Men jag dubbelkollade lite först, eftersom jag misstänkte att hon inte gillar champinjoner. Hon hade bestämt sig och då fick det bli så.

Jag valde kebab-pizza, för det är ett säkert kort om hon ville byta med mig sen. Hon åt en bit av varje och var nöjd med båda.

Efter maten blev det en biltur för Sandras del och sen lite mer pusslande. Och jag somnade igen?!


Så var det lite mailkontakter och planering inför dv-flytten nästa vecka. Rätt personer på rätt platser vid rätt tider och lite så. Sen lite förberedelser inför planeringsdagen på fredag så vi har tider och scheman att utgå ifrån. Det blir nog bra, hoppas bara vi hinner klart för sen ska vi sätta igång på måndagen efter. Då måste all finplanering och alla detaljer sitta.

Underlaget för vår ansökan om boende till Sandra kom också. Det rör på sig, även om allt har sin tid. Vi har dock inte bråttom med hemifrånflytten, utan nu önskar vi mest att det får vara lite lugn och ro ett tag innan nästa projekt drar igång. Det kommer ta tid att få allt att flyta, och Sandra behöver en lugn period om hon ska fixa flytten så bra som möjligt. Grundtryggheten måste byggas upp igen. Men troligtvis kommer flytten att dröja, om ansökan ens går igenom. Det får väl bli som det blir, och i nuläget kan vi inte göra mer i det ärendet iallafall.

Den här helgen blir som helgerna brukar bli, återhämtning inför kommande vecka. Sandra är också seg, även om hon har bra humör. Vi håller oss på en kravlös nivå för att inte utmana i onödan. Jag önskar er en fin helg!

.

Inga kommentarer: