fredag 9 juli 2010

Sjuk

Igår morse ville Sune ha upp mig klockan tre! Jösses så han höll på och bökade. Han trampade runt på mig och buffade med huvudet på min haka… Sen började han jaga en mygga så det var lika bra att masa sig upp :)


Sandra somnade redan före halv nio i onsdags kväll och jag gick också och la mig tidigt, vilket ju var skönt med tanke på att jag blev väckt nästan mittinatten sen…

Damen blev lite tröttsjuk efter vår utflykt och lek med kompisar en hel dag. Men så mycket som hon fick ut av den resan och dom goa tjejerna gör att det helt klart var värt att bli sjuk ett par dar efteråt!

Det var skillnad förut, när hon blev sjuk nästan varje vecka och så medtagen att hon inte hann hämta sig ordentligt mellan sjukdagarna. Nu blir hon ju inte sjuk av trötthet på samma sätt längre, och inte lika medtagen av det heller, för den delen.

Så igår låg damen i soffan men var inte så dålig att hon sov. Bara tillräckligt för att inte orka och då är det mest gnäll om allt och inget vilket tär ordentligt på tålamodet… Men hon kräktes bara en gång, och natten har varit lugn så förhoppningsvis mår hon bättre idag.


Bredbandet funkar av nån anledning inte, men som tur är så har vi ett mobilt också som jag använder nu. Vad det är för fel har jag ingen aning om, saker ska lixom bara funka, tycker jag. Hoppas ju förstås att det inte är datorn det är fel på… Men den är 3,5 år och mycket väl använd, så det skulle inte förvåna mig.

På tal om datorn… Vi fick ett kanonfint extrabatteri till husbilen av Mats och Lena när vi var där i tisdags. Tack gulliga er! Nu har Göran kopplat in det i husbilen med en kontakt, så när jag har skaffat en omvandlare, eller vad det nu heter, så funkar datorn även när vi inte har elplats! Man är nog lite beroende ändå… Fast jag måste ju uppdatera bloggen åt er jue! :)

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Jag hoppas med att Sandra mår bättre idag och att ni får en härlig dag..

Kram Mia

Maritha sa...

Vad bra om det var snabbt övergående med sjukligheten.

Nä Nina inte är vi beroende, vi ska också skaffa en sån omvandlarre så vi kan köra datorn på batterier som laddas av solfångaren istället för att dra igång elverket, men beroende.....nejdå!


Ha en toppen dag!

Kram Maritha

Anonym sa...

Hoppas Sandra är pigg och glad i dag efter lite vila. Skönt att hon orkar mer nu så ni kan åka i väg lite med Sandra. Så Sune är så morgonpigg, inte kul och bli väckt såå tidigt.

Ha en härlig fredag !!! Kram Annika

Okki sa...

Hoppas damen mår bättre nu.
Inte roligt med sjuka barn/ungdomar.
Ha en riktigt bra fredag!
Kram Okki

Bellan sa...

Så skönt att Sandra inte blev så jättedålig denna gången, men jobbigt förstås med allt gnäll som kan bli...

Ha det nu så gott!
KRAMIS!