fredag 30 juli 2010

Marknadsdax :)

Igår kom Sandra hem och var en pigg och glad solstråle. Det var ju fint att vi fick se lite solsken :) Ute var det ju inte så mycket av den varan, precis.


Så härligt att se henne må så bra efter korttids. Den här gången var hon inte med på några större utflykter och då orkar hon bättre. Oftast har hon det bäst med det lilla, eller inga utflykter alls.

Det kan vara en svår balansgång, det där. Särskilt om man inte känner Sandra riktigt ordentligt. För hon tycker att nästan allt är kul och hon vill så mycket. Men sen kommer oftast bakslaget efteråt, eftersom hon inte orkar med alla intryck. Ibland får det vara värt det, men för det mesta mår hon bäst av att slippa.

På morgonen hann vi ta en liten prommis innan regnet började vräka ner. Resten av dagen blev det mest slappa av för min del. Göran, som inte är så mycket för att slappa just, småfixade lite här och var.

Idag tänkte vi ju gå till marknaden med Sandra i rullstolen. Vi får väl se vad det blir för väder när det blir dags. Sandra har inte pratat mer om marknaden så det kan hända att vi skippar det, faktiskt. Ja, för Sandras del, alltså… Jag vill ju gå dit förstås, och det lär nog bli ett par vändor i helgen. Kanske Göran vill ta en sväng han med, även om han inte är lika road som jag. Men vi turas om så det ska säkert gå bra.

Däremot skippar jag nog uppträdandet. Det kommer ju ett par artister som jag visserligen tycker är rätt okay, men inte tillräckligt för att välja bort min stund i tv-soffan. Men vi får se, vi har så nära så jag kan gå dit och se lite av det om jag vill :)

Nu har Sandra vaknat och jag tog en liten paus i skrivandet. Det blev lite sovmorgon för mig idag så jag hann inte blogga innan damen skulle upp :) Men nu käkar hon frukost så jag kan avsluta här.

Vi testar en ny rutin för första gången idag så det ska bli kul att se hur det funkar. Morgnarna är ju lite sköra så vi gör dom så kravlösa vi kan. Därför har jag alltid dukat fram en färdig frukost åt henne, med fil och macka.

Men varje morgon, den senaste tiden, har hon smulat sönder mackan och bara ätit filen. Så nu testar jag med att duka fram hårt bröd och pålägg så hon får bre själv. Vi får väl se hur det går, just nu låter det väldigt irriterat från köket. Bäst att jag avslutar nu och håller mig redo att rycka in…

Ha en skön helg, mina vänner och alla andra som hittat hit!

2 kommentarer:

Mia sa...

Vad är det för marknad då?
Smart med rullstolen, då får hon va lite ifred.
Hoppas hon gillar knäckefrukost:-)

Anonym sa...

Hoppas frukosten ändå blev lugn och fin. Kul med marknader och hoppas du har möjlighet att ta dej en runda dit. Vädret är inget vidare här heller men regnet behövs, men har det väl börjat så håller det på lääänge :-( Men vi får vara soliga inombords som din gulliga dotter :-)

Ha nu en fin helg & Sköt om er !!! Kraam Annika