onsdag 28 juli 2010

Sådärja!

Då var sommaren tillbax och allt i sin ordning igen. Men nån långprommis med picknick blev det inte, utan en sväng med dammtrasan istället medan Göran tog golven. Fast en vanlig prommis hann vi med iaf. Och så gick vi förbi och kollade på det som ska bli marknad i helgen och dom var i full färd med att få upp tivolit.


Sen satte Göran igång och måla staketet medan jag mest slappade :)


På em grillade vi lax och njöt av sommaren. Det var första gången vi köpte en hel lax, så det kunde ju gå precis hursomhelst. Jag är absolut inget bra på matlagning, men ätbart brukar det ju bli åtminstone. Och det här blev riktigt gott, faktiskt :)


Och det var det fler som tyckte..


Vi ställde ett fat med lite rens på en stol bredvid, för vi hoppades att det skulle duga åt alla getingar. Men det gick väl sådär. Det svärmade både där och hos oss. Så även fast det var jätteskönt ute så gick vi in så fort vi hade ätit klart.

Sune gillade också grillad lax, så klart :)


På kvällen var det nåt trav på tv och det är väl jag inte vidare intresserad av. Jag är förstås glad om vi vinner, men sitta och titta på det slipper jag helst. Så jag passade på att byta sängkläder och sen kollade jag på Allsången i källaren.

Vad det blir av idag vet jag inte än, men fortsätter vädret stråla, så tar vi nog en prommis och sen grillar vi väl. Det ska bli intressant att se vad getingarna tycker om kött… Men jag fick ett tips på fb igår.. Tydligen gillar inte getingar vitlök. Så det blir till att trycka in massa vitlök i köttet då! Det vore ju kanon om getingarna ogillar nåt som vi gillar :)

Må så gott!
(Nejdå, ingen vinst den här gången heller)

2 kommentarer:

Maritha sa...

Så härligt att kunna njuta av sommaren och grillat, tids nog blir det vintermat som gäller.

Skönt att få städat lite också det ska jag göra idag.

Ha en fin dag vännen!

Kram Maritha

Bellan sa...

Visst är det skönt att värmen och solen är tillbaka men getingarna kunde gott hålla sig borta.
Hoppas ni får en skön ledighet!
Kramis!