lördag 10 juli 2010

Frisk igen

Sandra vaknade frisk igår, skönt! Det blev lindrigt den här gången. Det brukar ta nån dag för henne att bli helt återställd, med aptit och glatt humör igen, men med en lugn helg så är hon snart sig själv, skulle jag tro :)

Jag skulle ha packat korttidsväskan så det blev gjort till på måndag, fast jag orkade inte, så jag tar det nu i helgen istället. Jag gjorde ett försök att följa med familjen ut en stund, men det fixade inte lilla damen som var för skör. Det blir för många vuxna med två föräldrar ibland…


Jordgubbar har vi massor, men vi har varit lite slarviga med vattningen (eller, vi har inte varit hemma så mycket) så dom är ganska små nu i torkan.

Man ser på gräsmattan att det är torrt, men jag tänker inte önska regn! Jag är så nöjd så med små jordgubbar och gul gräsmatta, sol och värme!


Göran upptäckte en sladd igår, som inte satt i ordentligt, så nu funkar bredbandet igen :) Ska jag vara helt ärlig så hängde sladden och dinglade… eh! Fast jag vet att jag kollade alla sladdar i förrgår. Det är ju lixom det första man gör, tittar så sladdarna är i... Så den måste ha glappat lite bara, för den hängde INTE lös då!

Nåja, huvudsaken det funkar igen och Göran fick ju retas lite när han upptäckte sladden… Vad gör man inte för en lycklig karl? ;)

Idag ville Sandra bada i poolen, och det ska hon väl orka nu. Igår sa vi nej till det för då var hon för trött och skör fortfarande, efter sjukdagen. Så vi hoppas på lite badväder idag då, och inte åskskurar just över oss. Det skulle visst bli åska lite varstans idag annars.

Egentligen var det dax att åka och rida idag, men vi skippar det nu när Sandra har varit sjuk och när vi har korttids i veckan som vi inte vill missa. Vi har fler ridturer inbokade och Sandra vet inte vad hon går miste om, så henne går det just ingen nöd på.

Må så gott!

3 kommentarer:

Maritha sa...

Så skönt att det inte blev så långvarigt med sjukan så hon kan bada nu när det är sommar och fint.

Hoppas ni får en riktigt fin dag!

Kram Maritha

Bellan sa...

Jag förundras över hur likt våra barn reagerar på vissa saker. Vi har just "avnjutit" en frukost tillsammans alla tre. En vuxen för mycket! Det fungerar inte alls... Men är det semester så är ju alla hemma.

Och du, kan vi inte skylla på Sune, att han har lekt med sladden så den åkt ur efter det att du kollat. För inte har du missat den....

Hoppas ni får en skön baddag idag, det ska det nog bli här också har jag en känsla av.

KRAMIS!

Anonym sa...

Ni kan gärna få behålla sol och värme ett tag till, för jag vill att det ska regna här! Jag längtar efter regn, tänk så olika vi kan vara! Ha en skön helg och ledighet till veckan! Kramen Agneta F