tisdag 27 juli 2010

Det är faktiskt högsommar!

Ja, i almanackan iaf… Men igår var det småregnigt och blåsigt, så vi åkte och hämtade passen. Promenix får det väl bli så fort vädret är behagligt. Ja, promenera kan man ju göra ändå, men jag menar en sån där mysig prommis, med picknick.

Förresten vet jag inte om vi hinner med nån långprommis med picknick. Idag blir det nog städa av här iallafall.

Sandra kom iväg till korttids igår, men hon var lite skör. Jag tror det var minnena från getingsticket dagen innan som påverkade henne. Kanske gjorde det ont fortfarande, eller så kom hon bara ihåg att det hade gjort ont. Hon kunde inte knäppa sina byxor och det slapp hon förstås. Tummen var svullen fortfarande så även om den inte gjorde ont så kändes det säkert i den.

När vi hade hämtat passen och handlat en massa mat och sånt trist nödvändigt så käkade vi lite matjessill. Sen tog jag fram dom senaste fotona och klistrade in i pärmar.


Lite halvtrist men skönt när det är gjort. En pärm till oss och en till Sandra, förstås. Så det är lite pyssel och sorterande innan man får allt i rätt ordning.

Resten av dagen blev en slappardag, förutom att jag bestämde mig för att ta tag i semesterkilona från förra! sommaren innan dom hinner föröka sig ännu mer…


Så det blir allt att börja trampa nu, varje dag! Där med basta! Och nyttiga val, jahadå! Ja, för det mesta iaf… Det blir nog bra med den saken vad det lider.


Ha det kanon, och var rädda om er!
P.S. Glöm inte att kolla på filmen jag länkade till häromdagen. Den är sevärd så offra en halvtimma på den nu!

4 kommentarer:

agneta f sa...

Ha det gôtt och ta hand om er! Värmen kommer tillbaka! Kramiz

Mia sa...

JAg vill oxå ha en sån trampmaskin. Perfekt på vintern sen när det blir för kallt för promisar. ja det känns nästan som om hösten är här nu??

Patricia sa...

Ja du Nina, den där högsommaren verkar bara existera i kalendern... för här är grått, regnigt och kallt dagarna i ända... =(

Men då får man ju roa sig inne istället och kanske få lite nytta gjort inne... =)

Åh nu blev jag påminnd om alla mina bilder från MÅNGA år tillbaks, som väntar på att komma in i album...har nog ett 10-års projekt framför mig.. ha ha.

Va duktig du är som börjat crossa igen, och göra nyttiga val...usch, det skulle jag med behöva göra för här blir det bara fler o fler plus på vågen... =(

Ha en fortsatt skön ledighet!
Kram Patricia

Maritha sa...

Högsommar har jag men det känns som rötan är i antågande, kladd varmt är det.

Hoppas ni har det bra på er ledighet!

Kramiz Maritha