onsdag 28 december 2011

Utvilade

Först – Stort tack för dom jättefina kommentarerna jag fick efter förra inlägget! Det värmer, ska ni veta :)

Ett extra tack till Linda också. Jag blir så ledsen när jag läser om sådan oförståelse, särskilt från den närmaste familjen som ju är den som borde finnas där som stöd.

En del påstår att personer med autism inte kan (har svårt för eller svårt att visa är väl lite mer rätt isf) känna empati, och inte kan sätta sig in i en annan människas känslor. Men jag tycker faktiskt att personer utan diagnos inte är ett dugg bättre på det alla gånger! Hoppas din familj vill lära sig lite mer om dina svårigheter så dom kan ta hänsyn i fortsättningen! Då skulle nog julen få bli trevlig även för dig. Kram!


Här har vi det lugnt och skönt på vår ledighet. Julen var ju väldigt lyckad och allt funkade jättebra med en nöjd tjej hela vägen, men intensivt blir det ju och man går lite på helspänn både före och under tiden. Så efteråt blir man rätt trött och då var det skönt med lite ”inte-göra-nåt-ledigt”

Jo, lite handling till nyår blev det förstås. Vi köpte också en förpackning med några leksaksråttor till Sune som vi tänkte spara lite och ha framöver. Det går ju åt lite nytt mellan varven, vartefter han käkar upp dom gamla leksakerna…

Men Sune är ju så nyfiken och kollar alltid igenom alla kassar när vi har handlat. Så när vi vände ryggen till fiskade han upp sin leksak…



Bredbandet har inte kommit igång och igår ringde jag för att kolla så det inte var hos mig felet låg. Men det är visst nåt större fel och bara att vänta tills det är fixat.

Sen fick jag klart med tavlorna som jag tror att jag skrev om för ett tag sen. Min vän Birgitta valde ett foto från min fotosida på Facebook (Amatörfotografen, välkomna in och gilla sidan) som hon målade av och skickade till mig.

Jag förstorade fotot och ramade in båda tavlorna. Fint va?!!


Jag kommer nu att tänka på fina Birgitta, och må bra, varje gång jag går förbi :)


Idag kommer Sandra hem och humöret får avgöra hur resten av veckan kommer att se ut. Det finns ju en liten risk för att hon är skör nu, mellan två jobbiga helger som stressar henne. Dessutom brukar hon bli lite trött när hon har varit på korttids och det inte är skoldagar som bryter av lite. Men personalen vet ju om det och dom anpassar säkert verksamheten efter hennes ork så gott dom kan.

Lite för mycket julmat, kanske?

Ha det fint, ni som kikar in hos mig :)

♥ Kram ♥

3 kommentarer:

Patricia sa...

Åh vilken fin tavla av det vackra kortet .. vilken kul grej .. =)

Och Sune-bulan .. han är lurig han .. ha ha

Det är ju så skönt att det gått så bra den här julen .. vilka framsteg .. hurra!!

Vad har ni gjort i soffan om en fjäder gett sig .. ha ha

Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Duktiga Birgitta.. De tavlor hon måla är så himla fina och förlagan är ju inte sämre den..

Oförståenden kan vara svårt att tackla och man kan bli så arg, inte för att de inte förstå utan för att en del inte vill ta åt sig och försöka förstå..

Ta nu hand om er..

Kram Mia

Maritha sa...

Läste också Linda kommentar och blev så ledsen, varför kan inte människor förstå och respektera???????

Skönt att det har varit lugnt hos er och ni har vilat under ledigheten.

Sune är sannerligen en verklig personlighet :o))

Ha en fin dag!

Kram Maritha