fredag 11 juni 2010

Sommarlov och sommarväder

Och skönast inne :)

Tycker lite synd om alla studenter som har samma väder som vi idag…

En ny film passar ju bra när det regnar på första lovdagen. Sandra vaknade på ett uruselt humör, men blev glad över en ny ”Bananer i pyjamas” så lugnet la sig och filmen går varm :)

Vi håller på att ändra om lite här hemma, och vi får ju ta lite i taget, mest för Sandras skull. För varje liten förändring kräver ändrade rutiner som Sandra måste gilla, så vi går lite försiktigt fram, liksom. Men det ska säkert gå bra.

När vi skaffade katterna för ett år sen så gjorde vi ordning ett ”kattrum” åt dom. Dels för att dom var så busiga i början och vi ville ha lite av vårt hem helt…


…men mest för att dom störde Sandra. Hon blev orolig om dom busade eller kom för nära i känsliga situationer.

Det som fick bli kattrum var vårt nyligen fixade musikrum där vi hade köpt fyra fåtöljer och hade stereon.


Nu har vi tänkt oss att få lite ordning där igen. Sandra har vant sig med katt i huset och Sune är mycket lugnare nu när Åke inte finns mer. Det är bara under kvällsrutinerna vi måste ha Sune instängd, annars klarar Sandra att han är med i stort sett hela tiden.

Idag flyttade jag ner hans mat i köket, och det funkade jättebra. Så mycket enklare att ha den där än i rummet på övervåningen. Och vips började han äta bättre också! Han har ätit jättedåligt sen Åke dog. Dom åt alltid tillsammans och knuffades med varandra. Tror han vill ha lite sällskap när han äter :)

Hursomhelst, det börjar bli lite ordning här hemma igen och det ska bli skönt att få vårat ”mys-rum” tillbaka. Där kunde vi sitta på nätterna ibland, när vi hade korttids (det lilla vi hann ha rummet innan katterna kom) med varsitt glas vin och lyssna på gamla låtar. Vi turades om att spela en låt och den andra fick gissa vad det var. Göran vinner alltid såna tävlingar, men mysigt är det :)

Önskar alla läsare en fin fredag, trevlig helg och skön sommar!


4 kommentarer:

Ulla sa...

Godmorgon kära Nina!

Jag är ledsen att jag inte har hört av mig på ett tag men det har varit så mycket här och som jag skrev i bloggen så gick min svärmor bort förra veckan och i går tog vi bort gamle Jack så sorgen finns med som ett skynke just nu men jag ville bara säga att dina goa fina sms ger mig styrka och en tro på livet igen så fortsätt skicka för det är så uppskattat!

Kram till dig fina goa vän!
Ulla

Anonym sa...

Hej! Även här regnar det på studenterna idag, tråkigt nog. Jag har precis varit ute i blötan med vår valp och tänk, hon sprang till dörren och ville in! Ha en skön helg och hoppas det blir många härliga studer i ert mysrum!
Kram Agneta F

Britt-Marie sa...

Ja vi var på studentuppvaktning i förrgår och regnet bara öste ner men kusinen som tog studenten var lika glad för om än lite kall :) Låter som ett mysigt rum, det skulle jag kunna tänka mig med men min plan är ju ett dressing room med champangekyl den dagen barnen flyger ur boet... Kram

Annelie sa...

Va gött att Sune har kommit på sina tassar ordetligt igen efter brodern Åke´s bortgång.
Usch ja, de får ju också sorg.

Mysigt att få tbx ert spelrum.. :o))
Härlig skolavslutning Sandra har med mamma, pappa, en lärare och sig själv naturligtvis.

Jisses sååå likt Sandra är dig, finns ju ingenting av pappa juu.. :o)

Vilken underbar minisemester ni verkar ha haft, gött o ha husbilen o sticka ut på dessa små semestrerna. Värt guld för er ju.

Ha det bäst tjejen och ta hand om dig och de dina.. // Kramen Annelie