fredag 2 mars 2012

Plötsliga förändringar

Sandra hörde mig när jag var uppe och tassade igår morse, eller natt, snarare. Så hon var vaken från fyra och låg förstås och väntade eftersom hon visste att det var Göran som skulle väcka henne och inte jag. Det är nackdelen när vi berättar nåt för henne i förväg. Hon blir förväntansfull och kan inte koppla av riktigt.

Dessutom hade hon plockat fram en massa grejor i sängen och satt och pulade med. Armband och klockor över hela armarna och hade inte en tanke på att det var sovtid.


Hon vet att hon inte får ha alla armband och klockor på skoldagar, för det skulle bara ställa till problem och låsningar i längden. Men hon är ju smart som passar på när inte jag är hemma i hopp om att pappa inte känner till alla ”regler” och det gjorde han ju inte heller… ;)

Dagen igår blev inte så trött som vi hade befarat med tanke på omständigheterna. Sandra funkade hela vägen, ända till det var sovtid igen och vi lyckades bli klara med kvällsbestyren så hon nattades en halvtimma tidigare än vanligt och somnade nog ganska fort.


I kontaktboken stod det om en personalförändring i skolan som idag. En ”ny” person som ska möta Sandra. Nu vet ju Sandra vem det är och är trygg med henne, för några andra sätts aldrig in på Sandra, då får hon hellre vara hemma, vilket aldrig har hänt hittills.

Men problemet var nu, att vi inte hade någon bild på personen som skulle möta, eftersom hon aldrig har varit ordinarie personal till Sandra. Och vi behöver ha ett foto på den som möter för att vara säkra på att Sandra förstår läget, liksom. Annars finns det stor risk för oro och utbrott på morgonen.


Så första tanken var ju att Sandra skulle bli hemma som idag. Men så ringde jag till skolan och tänk vad bra det är med datorer ändå! Skolan mailade ett foto på personen som jag genast fixade nya schemabilder av, och visade för Sandra som tyckte det var i sin ordning alltihop. Frid och fröjd och läget lugnt :)

Själv var jag rätt trött igår, efter alldeles för få timmars sömn. Jag var säkert lite orolig över att inte hinna i tid till jobbet, ovan att börja klockan sex på morgonen. Men kul var det och jag slutade ju tidigt, vilket var skönt för frampå dagen fick jag en sprängande huvudvärk.


Men hem å ta Alvedon, kaffe och försökta slumra lite, så den huvudvärken försvann ganska fort, även om jag ju har himlans svårt för att sova bort min egna tid så där på dagarna, då jag hellre vill njuta av att bara vara. Det fick bli tidigt i säng när kvällen kom istället och idag är jag pigg å gla´ som en solskensda´ ;)

Vi får väl se om det blir nåt jobbande för min del idag eller om jag hittar på nåt annat. Hittills har dom alltid ringt in mig senast dagen före, vilket jag föredrar så vi kan förbereda lite med ändringarna det innebär här hemma, men på torsdagar och fredagar kan dom ju ringa in mig på morgnarna också, så jag måste vara beredd på det.


Jag önskar er en skön fredag och helg. Hoppas vårsolen kikar fram på er lite :)

Hm... Ett plötsligt avbrott precis när jag skulle publicera det här förändrade dagen. Sandra har 40 graders feber och är nu nerbäddad i soffan...

♥ Kram ♥

7 kommentarer:

Annika N sa...

hi hi..så hon passade på att ta fram alla juvelerna nu när Pappa hade glömt ;-))

Ha en härlig fredag !!! Kram Annika

Mamma Z sa...

Då får det bli innedag istället för utedag kanhända med sjuklingen.får man säga att hon blev sjuk "rätt helg" ??

Så bra skolan ordnade det! Tänk att så lite kan göra så mkt!

fredagskramen

agneta sa...

Tänkte skriva att det ordnade sig rätt bra trots alla "ändringar" och så ser jag längst ner att Sandra fick hög feber! Så därför skickar jag en massa Krya-på-dig kramar till henne och en bamsekram till dig Nina
<3/Agneta

Anna sa...

Stackars Sandra. Inte kul att vara sjuk. Men ack vad smart hon var som tog fram alla smycken när inte pappsen visste om reglerna

Maritha sa...

Vad skönt att du slutade tidigt så du hann vila lite och få bort huvudvärken!!

Rackarns att hon skulle bli sjuk då Sandra :o(( Krya på kramar till lilla damen :o))

Ha en fin helg!

Kram Maritha

Annelie L sa...

Stackars Sandra, hoppas det inte blir långvarigt, så hög feber är verkligen inte roligt att ha. Lilla gumman <3
Håller tummarna för att du och Göran håller er friska så ni kan hjälpas åt.
Massor av kramar till er alla tre.

Arbetsvännen Lotta sa...

Förstår att hon ville ha dem på sig, man blir ju alldeles vårglad bara av att se dem :). Krya på henne! Kram på er.