måndag 25 november 2013

Lite ledigt, kanske

Det var en seg söndag. Jag mådde väl okay så länge jag höll mig still, men illamåendet låg på lur när jag rörde mig för mycket. Göran var trött efter ett par intensiva dagar och Sandra var skör, med en del utbrott och näsblod.

Nu hoppas vi att veckan går bra för alla inblandade och att damen orkar med både DV och korttids. Vi är beredda mest hela tiden, för det är nog större risk att hon inte orkar än att hon gör det. Men, vi ger det en chans iaf. Och försöker njuta så länge det varar. Fast man känner sig inte ledig på riktigt.


Idag skyndar vi oss att få dom viktigaste måstena avklarade. Handling och städning. Eller så handlar Göran och jag sover, rent av. På onsdag har Jane och jag planerat att åka på rikskonferensen som Autism- & Aspergerförbundet anordnar. Det ska handla om Daglig verksamhet så det ligger ju väldigt rätt i tiden för oss.

Det ska bli roligt och jag hoppas att det även kommer att handla om DV för personer som Sandra, och inte bara dom som klarar mer. Det brukar oftast vara så när det är nåt, men det ska bli intressant hursomhelst.


Jag har skickat länk till kommunen och gett tips om en bra utbildningsdag för personalen på DV, men det prioriterades förstås inte. Synd, dom kunde gott ha skickat en representant kan jag tycka. Det skulle dom ha nyttan av.

Å andra sidan kräver ju kunskapen även åtgärder om det ska vara nån riktig nytta med det, och åtgärder kostar ju det med… Nackdelen med att bo i en liten kommun.

Inte för att DV är dåligt på nåt sätt, men det blir ju begränsat i en mindre kommun och det som skulle passa Sandra perfekt finns inte här, nämligen att jobba på en gård med djurskötsel och andra sysslor som går att anpassa efter olika kunskapsnivåer och behov.


Hursomhelst, Sandra får vara kvar på korttids under onsdagen och sen hämtar Göran henne där. Vi lär ju bli borta hela dagen så vi hoppas att Sandra håller sig frisk. Det underlättar ju.

Vi får se om jag kanske gör ett uppehåll med skrivandet ett par dagar om vi nu blir lite lediga. Det brukar inte finnas så mycket att berätta då och jag tänkte nog prioritera lite må-bra-tid om det blir nån. Det lär visa sig.

Ha det bra så länge!

.

2 kommentarer:

Bellan sa...

Hoppas Sandra orkar med så ni får er välbehövliga ledighet. Och även att du kommer iväg på konferensen för den är säkert värdefull för er.

Kramar <3
//Bellan

Tina sa...

Håller med Bellan ! Kramar