söndag 26 augusti 2012

Orosmoln inne, solstrålande ute

Nu har allt tröttheten börjat visa sig lite. Men det är ingen större fara med humöret, och det kan lika gärna bero på att det är trist med helg. Skörare än dom senaste dagarna har det varit, å andra sidan har ju dom senaste dagarna varit väldigt ”osköra” :)

 
Det blev lite Play doh-bakning på morronkvisten, men sen sken solen så lockande att Göran tog med sig både Sandra och Sune ut en stund medan jag passade på att njuta av mitt eget sällskap.

Jag var rätt sugen på att följa med och suga in den sista sommaren, men Sandra var för skör för att fixa två föräldrar, så det var lugnast att jag höll mig på avstånd.

 
Resten av lördagen var full av vanliga lördagsrutiner. Packa korttidsväskan, fixa schema, godis o chips, förstås, och så kvällen med bad å andra procedurer.

Vid det laget var damen mest övertrött och bara tramsade och skrattade så hon tappade andan. Härligt att höra så länge det inte slog över, vilken var nära mest hela tiden. Fast det gick rätt bra ända till sängen, trots tröttheten.

Och nu är det redan söndag! Men söndagar brukar vara lite lugnare med inga stora planer. Och imorgon är det vardag och korttids igen, med egna planer på varsitt håll för Görans och min del, om vädret vill på alla håll.

 
Må så gott!

♥ Kram ♥

Inga kommentarer: