torsdag 30 augusti 2012

En intensiv och bra dag på jobbet

Det går åt en person på Sandra hela tiden, och är man själv så märker man hur mycket nytta den andra egentligen gör ;) Alltså, jag har sagt det förr, och jag säger det igen… Jag är såå tacksam över att vi är två som kan hjälpas åt!

Dessutom är jag väldigt, väldigt tacksam över att jag fick hem en mycket pigg och glad tjej igår. Det underlättar! Hur gööör alla ensamstående?? Jag beundrar er!

 
Jaja, det skulle ju så klart gå det med, om det blev tvunget. Men jag är iaf tacksam över att vi är två för det mesta här hemma. Och är Sandra ur gängorna, eller man själv, för den delen… ja då vetitusan hur det skulle gå ihop sig?

Nåja, igår studsade en solstråle ur taxin och inte ens när jag berättade att Göran inte var hemma sviktade humöret. Skönt!

 
Visst, om Sandra hade varit skör så hade jag ju skippat att packa upp korttidsväskan, sätta på tvätt och få undan disken efter maten. Det var ju inga livsviktiga saker precis :) Men Sandra var nöjd i badet och jag har ju en baby-vakt med bildskärm så jag hade full koll på henne medan jag fixade undan allt runtomkring, och blev lagom färdig tills det var dags att gå ner och duscha damen.

Bara man är lite strukturerad så går det ju :) Men visst blir man lite trött när det är intensivt och man inte hinner slå ner rumpan förrän damen kommit i säng. Då var det skönt att landa i tv-soffan, faktiskt.


Sen blev det tidigt i säng och idag ska jag iväg på föreläsning så fort Sandra har åkt till skolan, så nu är det hög tid att få fart här. Ni får ha en fin dag, helt enkelt.

♥ Kram ♥

1 kommentar:

Maritha sa...

Så skönt att både du och Sandra var pigga när Göran inte var hemma :o))
Glad blir man att läsa <3

Kram Maritha