måndag 10 mars 2014

Fjädrar, sura miner och näthat

Gårdagen var okay. På morgonen, när Sandra var utvilad och ”nysoven” var hon superglad. Hon är så härlig när det sprudlar om henne, och det humöret smittar lätt av sig. Ja, Sandra själv är ju förstås alltid härlig, oavsett humör, det är väl snarare humöret som är mer eller mindre härligt ;)

Söndag innebär ju snart måndag, vilket förbättrar humöret en hel del. Men orken räcker inte riktigt hela kvällarna än, så vi fick lägga i en extra växel även vid gårdagens kvällsrutiner och nattning. Det blev lite utbrottigt med näsblod och tårar och det är alltid skönt att vi är två som kan lösa av varandra när våra tålamod tryter. Jag brukar annars försöka se till att ta kvällspassen när det inte är nåt på tv, i den mån det går ;)

Kroatienlängtan

Idag ska vi få en ny hörnsoffa levererad. Det är väl lite blandade känslor med den där soffan som jag inte fick vara med och bestämma… Göran fick en utskällning när han glatt berättade att han beställt en soffa, haha! Stackars Göran, men han är väl van, antar jag.

Jag inser ju att det är bättre med en hel soffa, och att det var akutare än vad vi hade tid med. För den gamla har verkligen gått sönder. Fjädrar på undersidan är fastsatta så många gånger att det inte går att fästa dom mer, och en annan fjäder stack upp rakt genom skinnet där Sandra satt och hade sönder hennes byxor.


Så, ja… vi måste ha en ny soffa nu och hinner inte leta efter en som vi verkligen vill ha. Så då är det ändå okay, för den får väl duga tills vi har råd och tid med en riktig. Det är bara att hoppas att den håller ett tag, för billiga saker som man inte ens har provsuttit är det nog ingen jättekvalitet på. Å andra sidan var den gamla soffan inte speciellt gammal heller och både dyr och ordentligt utprovad.

När vi insåg att soffan hade gjort sitt, så började vi kolla lite efter en ny (men hann som sagt inte hitta nån) och jag kände väl att det var ju typiskt mitt i sparandet till höstens resa. Jag tror det bidrog till att Göran tog av andra besparingar och köpte ”en billig soffa som får duga så länge” för han vill också att resan kan bli av.


Resan ja… Jag tröttnade lite på Scandjet, dom som har bra Kroatienresor. Det resebolaget verkar väldigt struliga måste jag säga. Eller så har vi maximal otur?! Förra året var det lika konstigt, för när vi hade hittat en resa och börjat planera ledigheter och annat (det är ju lite som måste stämma innan vi kan boka) så försvann den resan. Vi fick byta datum och planera om, och sen ändrades dagarna så den helt plötsligt var en dag kortare.

I år hittade vi en resa som fanns bland Scandjets resmål, men den fanns inte?! Alltså, dom hade inga resor dit alls, fast dom hade det som resmål… Då hittade vi ett nytt ställe som verkade vara det vi sökte och började planera. Så försvann resan?! Jag mailade (igen) och undrade vart den tog vägen. Den var fullsatt. Alltså, ett halvår innan?! Jaha, jag vet inte vad jag ska tro, men jag lackade ur och började kolla på andra resebolag.

Sen hör det till saken att jag hatar att leta och läsa och bläddra tillbaks och leta upp igen… på nätet. Jag blir jättestressad av det. Det tar en massa onödig tid som jag inte har, jag vill ha en katalog! Eller ännu hellre, nån som vet våra behov och ger mig en länk. Orkar inte leta!

Ett enda ställe har jag lyckats hitta, som verkade bra. Men man måste ju lusläsa och kolla kartor och googla på orten för att kunna bilda sig en uppfattning, för på resebolagens hemsidor står inte det vi vill veta. Jag klickade på ”bilder” och då kom det upp sånt här…

Lånad från Apollo

Jättespännande?!! Varför har dom ens bilder, kan man undra? Efter en massa googlande insåg vi att resan vi hade fastnat för var på en ö, och då gick ju den bort.

Göran har världens tålamod med sånt där letande, så nu får han fortsätta. Hittar han nåt så blir det en resa, hittar han inget så lär väl jag bli sur igen ;)

Nu har alla som trodde att jag alltid är glad och positiv sett att jag kan bli riktigt grinig ibland. Fast det går över fort. Får jag bara som jag vill så blir jag snabbt glad igen ;)

Hare bäst hela dan!



.

3 kommentarer:

Bellan sa...

Hahaha, vad rolig du är :) "Får jag bara som jag vill...." Ja, det är rätta takter!
Hoppas du ändå blir nöjd med soffan och att Göran hittar en lämplig resa så ni kommer iväg!

Kram på dig finaste <3
//Bellan

Photo by Maria sa...

Hoppas att soffan är bra även om den är billig =)
Och att ni hittar en resa som passar er.. Önskar vi med kunde åka på resa men det får vänta..

Hoppas ni har det bra..

Kram Mia

Mamma Z sa...

Det är väl lite typiskt att saker går sönder när man tänkt haft skojigare med pengarna :)
Hoppas dte räcker till både och

Saknar kramen den stora!!