lördag 20 februari 2010

LYCKA

Vad är egentligen LYCKA?
Ja, det är mycket, kan man tycka.
När min flicka vill kramas hårt,
eller berättar om något svårt.

När hon själv äter sin mat,
och det blir tomt på hennes fat.
När hon gör ett riktigt bus,
känner jag ett sådant glädjerus.

Den gången hon lärde sig gå,
var LYCKAN större ändå.
För det är inte alla förunnat,
att barnen "bara ska kunnat"

När hon räknade till tre,
eller sin smörgås kunde bre.
När hon "kan själv" och vill försöka,
då behöver jag inte LYCKAN söka.

Nina Gustafsson

11 kommentarer:

Maritha sa...

*snyft* Så vackert Nina!
Vad du är duktig på att dikta!

Kramen Maritha

jeannette sa...

Hej vännen
"snyft " säger jag med vad du är duktig , är det du som diktar så fint. Ja vad är lycka ?? Man fick en liten tankeställare :) Något för alla att fundera på i kväll när ni inte har något annat att göra. Ja jag ska ta mig en funderare ? Åter kommer. kramar till dig Nina

Sussi sa...

oj så klockrent! Vacker dikt
Underbar sida du har nu, man blir glad och tror på att våren kommer snart.
kram

Patricia sa...

Oj va du diktat fint!
Men så fina ord, känner lyckan i kroppen... =D

Kram patricia

Photo by Maria sa...

Ja lycka kan vara så olika för oss alla..

Kramar till er hela familjen..
Mia

Skalmans mamma sa...

Vilken LYCKA att få läsa din fina dikt!
Kram

Britt-Marie sa...

Jättefin dikt, så rörande!! Och sann... Kram!!!

Anonym sa...

Oj, vilken fin dikt, lycka för mig är att läsa din fina blogg.
Kram
Agneta W

Okki sa...

Så sant så.
Lycka för "oss" med funktionsförhindrade barn är väldigt ofta såna saker som de flesta tar för givet.
I dag blev jag lycklig när min son kom in till mig och drog mig i handen och sa: -kom mamma, jag vill visa en sak. *total lycka*
Kram

Anonym sa...

Så fin dikt du skrivit ! Håller tummarna att ni får lite ledigt i morgon ! Kram Annika n

Anonym sa...

Helt klockren :)
Kram Zabina