måndag 22 februari 2010

En hel massa snö

Med risk för att verka tråkig, och prata om vädret som så många andra gör just nu, så blir det snö även i min blogg idag :) Det var så vackert ute att jag bara ville ut med kameran igår morse. Så halv nio var hela familjen ute å skottade för fullt :)


Eftersom vi har garaget längst in på tomten, så måste vi skotta rätt mycket.


Tillslut finns det ju ingenstans att lägga all snö, så jag stod och skottade vidare, vartefter Göran tippade av…


Som tur är så hann vi före plogbilen, så vi kunde tippa av lite ute på vägen med :)


Två timmar senare blev det lite slapp vid datorn för mig och varm choklad å film för Sandra.


Sämre kan man ju ha det, faktiskt! Härligt trött i kroppen, men fortsatte ändå, nästan en timme till, på balkongen. Det tog en kvart bara att få upp dörren!


Nu är det bara altan kvar och den tänkte jag ta idag. Altan är skottad ett par gånger i vinter redan, så det är inte lika djup snö där, som på balkongen. Ja, sen ska det ju bli mer snö igen, sägs det, hahaha!

Till maten sen, unnade vi oss ett glas vin, och Sandra fick coca cola. Det gillade hon förstås, och undrade vad det var vi firade… Men anledningen var egentligen att mjölken höll på att ta slut och ingen orkade gå till affären :)

När det var dags för medicin och bad-rutiner kom jordens utbrott, så jag gav upp och plockade undan medicingrejorna igen. (Vilket inte är så vidare värst pedagogiskt, men min ork var slut) Efter ett tag ångrade sig damen, och då var det bara att haka på, och det gick ganska smärtfritt. Men hujedamej så trött jag var. Det bara snurrade i huvet…

Efter badet såg Sandra på en film som var filmad nån vinter för några år sen. Göran och Sandra kastar snö på varandra och leker. Det var rätt skapligt med snö även då, mot vad vi brukar ha. Sandra tittar på tv:n och plötsligt utbrister hon ”Det var inte mycket snö!” Nä… det är klart, det beror ju på vad man jämför med ;) Hon är ju för skön!

Idag är det iaf fritids, och det ska bli så skönt med en liten rast. Antar väl att jag inte kommer hinna ”bara vara” nåt, men det är ju skönt att hinna göra lite också. Sandra var lite skörare igår, men jag hoppas att det bara var en längtan till fritids som spökade.

Ha det fint!

5 kommentarer:

Maritha sa...

Åh vad glad jag blir att jag hann läsa blogg innan jag går till jobbet!
Ja jisses vad snö ni har!

Skönt att det gick bra när du var så trött. Hoppas hon har fritids längtan när hon varit hemma så länge och du får lite egen tid!

Kramar Maritha

Mia sa...

Vi har lika mycket snö och -24 i morse. Fin bild på Sandra, hon är väldigt söt!

Photo by Maria sa...

Såg på facebook att det snöar hos dig så än är det inte slut med styrketräningspassen... Här snöar det lite lätt med och det ser ut att blåsa en del.. Får väl se om det kommer så mycket att det behövs skottas..

Härligt att Sandra tror att det är ngt som skall firas när hon får cola och ni dricker vin, bevis på att det int edricks mer än nödvändigt :-) Som här.. Dricks bara läsk på helgen..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Patricia sa...

Synd ni inte bor närmare för då hade Alex fått komma med traktorn och ploga åt er... =)
Men härligt med lite utomhus aktiviteter. Nicke stackarn fick hjälpa till och skotta hela dagen i går på "våra" fastigheter... tur jag slipper sånt.. =)

Hoppas ni inte har skottnings-träningsvärk idag... =)

Kram Patricia

Anonym sa...

Vilka muskler du kommer att få av allt skottande, du är så duktig. Hoppas det gick bra på Fritids !
Klart du ska unna dej lite vin som du kämpat :-)
Ha det så gott ! Kram Annika N