onsdag 10 februari 2010

Har det bara lite skönt

Jag har inte så mycket att komma med idag, mer än att jag mest bara njuter och mår bra! (Ja, förutom att jag haft ont i skallen sen ett par dar då…) Sandra kommer hem i em och jag hoppas hon är pigg, och att kvällen flyter på. När Göran kommer hem vet jag inte än, men det visar sig. Han hör väl av sig under dagen, när han vet hur långt han hunnit.

Igår fick jag lite småpyssel gjort, sånt som tar tid men inte är så värst jobbigt när man väl tar sig för. Bl.a. fick jag in dom nya fotona i pärmar och sånt är ju skönt att hålla efter så det inte blir en enda röra som man aldrig orkar ta itu med. Även om jag inte framkallar så mycket nu längre när man har det mesta i datorn, så blev det en del eftersom det var ett tag sen nu. Både födelsedagar, jul/nyår och resan har hunnit gå sen jag framkallade sist.

Ja, så fixade jag ju klart dom nya schemabilderna jag började med förra veckan. Nästan iaf, det fattas några som jag inte hade, men dom ska jag googla sen, när jag har lite lust med det.

Jag började oxå lite smått med en ny ”Sandra-bok” som ska handla om ”Sandra i Marbella” och bli som en slags sagobok, kan man säga. Tidigare har jag gjort ”Sandra på morgonen” ”Sandra på kvällen” ”Sandra i skolan” ”Sandra rider” ”Sandra bakar sockerkaka” och ”Sandra på husvagnssemester”


Ni som följt min blogg en tid minns kanske att jag bad om tips ifall nån visste hur man gör för att länkar ska öppnas i ett nytt fönster. Några fler ville veta om jag fick nåt tips, vilket jag inte fick. Men nu vet jag iaf hur man själv kan göra när man är inne på en blogg och vill kolla en länk och sen fortsätta läsa bloggen. Man klickar helt enkelt på länken samtidigt som man håller ner Ctrl, eller så klickar man på länken med musens mittenknapp, om man har en sån. Så nu vet ni det, om det var nån som inte redan visste :)

Ha nu en skön onsdag, gott folk!

6 kommentarer:

Maritha sa...

Men så skönt att bara vara ensam ett tag,en stund är det ju skönt iallafall!

Hoppas Sandra är pigg när hon kommer hem till dig idag!
Kram Maritha

Photo by Maria sa...

Tack för tipset..

Vilka fina böcker du gjort till Sandra.. Blir ju lika fina som de dyra fotoböckerna man kan beställa.. Vilket påminner mig om att jag vann en sån förra året, kanske skall leta upp bilder till den så man får hem den :-)

Ha nu en bra dag och ta det härligt lugnt fram till Sandra kommer...

Kram Mia

Mona sa...

Så fina böcker du gjort. Kan bara återigen säga, du är så BÄST!!!!
KRAM

Annelie sa...

Åååå.. vilka mysiga böcker du har gjort om Sandra och de olika sakerna hon har gjort.. kan tänka mig hon gillar att kika i dessa böcker.

Ha det bäst och ta hand om dig.. // Kram Annelie

Camilla & CH sa...

Men hjälp vad du fixar! Många bra idéer du har och att du förverkligar dem också... Helt otroligt! Jag skulle behöva lite av din energi just nu.

Må så gott!

ps...i mitt nästa inlägg på min sida så "skall jag vara lite mer positiv och gladare i allt vårt elände ;) - Missa inte det! ;-D"

Mib sa...

Åh vad fint det blev med böckerna! Nu blir jag sugen på att göra nåt liknande, men vår skrivare funkar inte till den nya datorn. Vilken totalmiss! Det visste vi inte när vi köpte den. Surt!
Det där tipset om hur man får upp sidan som du beskrev hade jag ingen aning om, det ska jag testa.
Kram från Mib!