torsdag 18 februari 2010

Det blir bättre och bättre dag för dag

Strunt i sorgerna å alla bekymmer, trallallallallaaaa! Eller nåt :)

Ja, igår var en bättre dag än i förrgår, och idag blir nog en bättre dag än igår! Japp! Visserligen har jag väldans ont i nacken ännu, men det går åt rätt håll iaf. Sandra är skör, men det går också åt rätt håll.

På förmiddagen igår gick vi ut i snön en stund, Sandra och jag. Det var ju skoj, när vi väl kom ut. Men skört innan, om jag säger så… Fast bara skört och irriterat, ingen låsning och inget utbrott. Jag höll mig undan och det räckte den här gången. ”Det blir bättre och bättre dag för dag…” ;)



Fast inte tillräckligt bra för skola den här veckan, utan vi tar det lugnt och satsar på fritids till nästa vecka istället. Idag ska vi passa på att baka lite matbröd, är planen. Om jag bara gör degen själv så kan jag lämna Sandra lite ifred med att göra bullarna sen. Det ska nog gå bra, även om hon är skör. Så länge det är uppgifter hon behärskar, och jag inte stör för mycket, så brukar det funka.

Igår kom jag ut på en ordentlig promenad, minsann! Eller, ordentlig och ordentlig… Beror ju på vad man jämför med. Jag hoppas att jag blir lika duktig som jag var innan jag började slappa för mycket. En bra början är det iaf och det blir lite att bidra med till laget nu :) Vi får väl se om jag hinner ut idag med, men jag satsar väl på det iaf.

Men Åke då. Båda katterna vet att dom inte får vara på köksbordet och dom brukar inte ens försöka. Men tulpaner, det är grejor det! Åke är tokig i dom! Han hoppar t.o.m. upp mitt framför ögonen på oss och börjar gnaga på bladen. Han hoppar inte ens ner när vi säger till, utan vi måste lyfta ner honom, haha!

Vi har alltid köksdörren stängd när vi inte är där, eftersom dom gärna hittar på en massa bus i köket annars. Igår råkade Åke hamna på fel sida av dörren när vi stängde den, och han hade riktigt skoj, så länge det varade. Där fanns både tulpaner och vindruvor, nämligen :)


Vindruvor är också skoj, så dom har vi i köket numer. Det här är från ett annat tillfälle, när vi fortfarande trodde att vi kunde ha vindruvorna bredvid fruktfatet i vardagsrummet :)

Sune har också sina idéer för sig. Han är heltokig i näsdukspaket! Det spelar ingen roll vart vi gömmer dom, nog sjutton hittar han dom så fort vi vänder ryggen till. Sen springar han och "gömmer sig" snabbt som attan. Här har han ett fast grepp om ett paket han just fått tag i.

Han fick ju gärna leka med ett paket näsdukar, för det är verkligen bland det roligaste han vet. Bara det att det inte håller så värst länge… Ganska snart är det små, små papperstussar utspridda överallt. Så av bekvämlighetsskäl får han inte ha såå kul :)

Avslutar med att svara på ett par frågor jag fick igår.

Nää… Kan inte påstå att jag promenerar varje dag med min stegräknare… (Än) Hämtade den i måndags och är med i en stegtävling om började i tisdags. Men då var jag sjuk så det var lixom första dagen igår ;)

Sandra går i skolan på dagarna, men är hemma den här veckan :)

Det var det om det och allt för idag!
Ha det kanon!

9 kommentarer:

Maritha sa...

Godmorgon kära Nina!
Vad bar att det går åt rätt håll och blir bättre.
Skönt om du kommer dig ut på en prommis varje dag för det behöver du nog med egen tid.

Åh vad det ska lukta gott hos dig idag när ni bakar!

Kramen från mig!
Maritha

Anonym sa...

god morgon nina, ser att de blir bakning i dag,bara nacken håller,Dessa små katter de kan hitta på.Jag har ingen men mitt barnbarn,findus som han heter leker gärna med toarullar me papperet på ibland glömer nån stäng toa då är han där, sen älskar han klubbor springer med dom i mun sen puttar runt dom ser kul ut,de var lite om kattor de,Jag får se vad min dag blir,jag har de ju så bra så jag har alltid i värld att göra vad jag känner för, men i dag får vi se vad de blir, tänkte kolla i klädkammaren alla dessa lådor, men då spökar nacke axlar, får se när de blir ljust ut måste jag med, har varit dåligt, men nu är nog min förkylning snart borta.Ha en alldeles underbar dag. kramen

Mona sa...

hahahahahaha, tur att våra katter inte anfaller näsdukspaket som vi har varit förkylda nu i några veckor. Men de har alla sina idéer, katter, hundar o gubbar. Det är bara att tycka om dem ändå !
Ha en härlig bakdag! Håller tummarna för att nacken snart är som folk igen ;)) KRAMAR Mona

Tanja, 30+ sa...

Haha. Ja - de där katterna! ;-)

Skönt att det är bättre med er båda!
Nu ska jag till skolan. Tjingeling!

Annelie L sa...

Jag håller fullständigt med Mona, dom har sina ideer,allesammans men det är som sagt bara att tycka om dom precis som dom är. Våran katt är tokig i penslar och påskfjädrar så det är ju lite begränsa, inget som är framme för jämnan liksom. Runt påsken kommer hon hemdragandes med fjädrar som hon lyckats komma över hos grannar och runt omkring här, hos folk som gör påskfint utanför sina hem.....
Hoppas ni får en fin bakdag och att Sandra orkar hjälpa till så hon känner sig glad och nöjd.
Ha det bra och kram hela dan.
Annelie

Photo by Maria sa...

Härligt att det går åt rätt håll nu, både med din nacke och med Sandras skörhet.. Så idag blir det nog en bra dag :-D

Katter!! Ja vad skall man säga.. Ha ha.. Jag har ju en vilde här med, röd han oxå så kanske det är färgen det är "fel" på.. ;-) Tur de är så goa mellan varven..

Kram Mia

Mia sa...

Se där, en promenad i alla fall. Du får lägga ut en stegräknargadget, så blir du extra peppad;-)

Anonym sa...

Hej Nina !
Härligt med nybakat bröd, mums ! Vad skönt att du kom ut lite, alltid skönt med en promenix. Men förstår att det kan vara svårt med lite egentid för dej. Skönt att ni mår bättre ! Fina bilder du har på din blogg !
Sköt om dej, vännen !!! Kram Annika N

Annelie sa...

Hahahaha,, de är föööör goa dessa kissar.
Vi har ju oxå två styckan hanar, nu är ju inte de syskon.
Men det är helt otroligt att två katter kan ha en såååå stor olik personlighet.... eller det kanske inte är sååå otroligt.
Med tanke på oss människor,, det finns ju faktiskt de som är syskon som har väldigt olika personligheter (tänkte faktiskt på mig & min 3 år äldre syster där).

Gött att Sanna är såppas glá i snön som hon är,, när det aldrig blir vår.. :o((

Ha nu en helt underbar helg ihop med din familj.. // Varma kramar Annelie