torsdag 2 maj 2013

Solsken ute och solskenshumör inne


Det blev en solig 1:a Maj och lite ”sitta i solstolen” innan jag åkte och hämtade Sandra. En del pyssel inne att hinna undan också, så jag hann inte precis bränna nästippen. Men skönt var det så länge det varade iaf.


Förutom dom stora krokodiltårarna som Sandra pressade fram när hon fick syn på mig på korttids så har hon haft det fint och när vi kom hem satte hon igång att rita massa teckningar vid köksbordet, glad och nöjd med livet i största allmänhet.

Dom hade haft en mysig biltur till ett glasställe och mumsat glass och Sandra berättade att det hette bägare och att hon åt med sked.

I boken stod det om en mestadels glad tjej även i skolan, med en lyckad ridtur på måndagen och en mera vanlig skoldag på tisdagen. Allt frid och fröjd med andra ord.


Vi tog det lugnt under eftermiddagen, även fast damen var pigg. Att rita var väl ungefär lagom sådär när dagen ändå började ta slut. Bad- och kvällsrutinerna gick jättebra och natten har varit lugn, så det blir skola idag med. Annars var vi lite beredda på en ledig dag för att inte trötta ut damen inför helgen.

Här har vi väl inga större planer mer än att jag ska förbereda min egen helg-packning, och korttidsväskan inför måndag, eftersom jag tror att det kommer bli svårt att hinna med den på söndag när jag kommer hem igen.

Jag är inte säker på att jag hinner få till nåt inlägg imorrn, eftersom jag har börjat sova lite för länge på morgnarna så jag har lite annat att hinna, men vi får se om jag får lite skrivtid under dagen. I annat fall återkommer jag efter helgen med ny energi och säkert en hel del nya foton tagna.


Ni får ha det så gott!

♥ Kram ♥

2 kommentarer:

Tina sa...

Verkar snappas upp mycket ord och läggas till i Sandras ordförråd just nu ! Vad roligt, blir så glad av att läsa om hennes fina framsteg. Att göra sig förstådd underlättar verkligen ! Heja Sandra ! Kramar

mariellejohnsson sa...

Vad söt han är pissemissen! Ha det så bra. Kram.