söndag 6 januari 2013

Pyssel o pussel

Men nu blir jag lite orolig över vad som hänt med bloggen för det går fortfarande inte att ladda in nya bilder :( Är det nån som vet nåt, har ni andra haft problem? Ni som har blogspot.. Albumet är långt ifrån fullt, så det beror inte på det iaf. *surar*

Nåja, ni får väl stå ut med en bildlös och tråkig blogg så länge.. Det var iaf en bra lördag igår och Sandra var inte värre trött än hon kan vara på vilken lördag som helst, ända tills det blev sovtid. Tack bästa korttids för det! Tack vare deras anpassning så återhämtade hon sig ganska snabbt och behövde inte nån extra ledig dag.

Vi pysslade hela förmiddagen och pusslade hela eftermiddagen :) Nja, nästan iaf. Göran och jag turades om lite, annars blir man helt slut i huvudet efter ett tag. Men till kvällen tog iaf Göran över när det blev chips-mys i tv-soffan och sen var den dagen slut i ett huj.

Tröttheten kom dock ikapp när det var dags för sängen, så då kom det tårar och tjafsande om allt som gick att tjafsa om. Så det var bara att ta fram lugnet och inte börja tjafsa emot… Det blev en del tårar men vi slapp utbrott, och det får man ju vara nöjd med.

Idag ska vi göra halsband av pärlorna som Sandra målade igår. (Jag hade tänkt visa er dom fina pärlorna, men det gick ju inte..) Det är väl det som är bestämt, och sen vill hon väl pyssla eller pussla, antar jag. Jag föredrar att pussla, för det är mer avkoppling med det. Sandra är duktig och fixar det ganska bra själv, medan man sitter bredvid med ett eget pussel. Att pyssla däremot, kräver 110% närvaro, förberedelse, flyt och engagemang.

Det känns lite konstigt nu när Sandra var på korttids onsdag-fredag förra veckan, för det blev ju bara en helg innan det är dags för korttids igen imorgon. Knappt man hann packa ur väskan förrän den skulle packas igen. Hon är ju nästan alltid på korttids måndag-onsdag annars.

Vi ska hälsa på en mycket god vän imorgon, och det ser jag fram emot. Annars har vi väl inga större planer för ledigheten. Ladda vidare batterierna efter julhelgerna, får det nog bli, för sen dröjer det med ledigheter på ett tag igen.

Jag kommer inte ha så mycket tid att blogga under januari, men lite inlägg kommer det väl. Bl.a. ska Neurobloggarna ha tema om förebilder vecka 3, och då ska jag väl försöka knåpa ihop lite bidrag.

I februari kommer nog livet ikapp igen, med rutiner för både vardag och blogg. Hoppas ni har tålamod och är med mig då igen :)

Må så gott, alla som kikar in!

♥ Kram ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. kommer sakna dina inlägg. För du skriver så fantastiskt bra om din dotter. Sen jag började läsa din blogg har jag fått en ännu bredare kunskap om autism.

Har ju varit förvirad. då jag själv har atypisk autism.

Men läser denna bara för att ni är så fantastiska föräldrar och det är härligt och läsa om något man är intresserad av. så läser inte för att lära mig mer om mig själv. och om hur de med lätt autism fungerar .

Annelie L sa...

Jag längtar, snart är du här <3
Kram

Photo by Maria sa...

Jag har inga problem att ladda in bilder.. Brukar du göra det genom "fotot" i "skrivrutan", och genom att hämta bilder från datorn?? Det är iaf så jag gör och det funkar utmärkt..
Brukar du ha datorn igång alltid?? I så fall kan du behöva starta om den..
Hoppas det löser sig med bilderna..

Bloggar gör man när tiden och lusten infaller samtidigt =) Vi finns kvar och läser så fort det kommer upp ngt nytt..

Ha nu en fin start på nya veckan..

Kram Mia