torsdag 10 mars 2016

Orkar inte

Vi trodde att man kunde kontakta sin LSS-handläggare och tillsammans med den personen gå igenom alla behov och möjligheter. Vi vet att allt inte går men vi vet att mycket kan lösas så bra som möjligt. Om man samarbetar.

Vi trodde att en LSS-handläggare hade kunskapen om rättigheterna och åtminstone klarade av att skriva en Individuell Plan.

Vi trodde att samarbetet mellan alla inblandade runt en individ var självklar.

Vi trodde inte vi skulle behöva slösa med vår dyrbara energi på onödigt tjafs, utan lägga energin på våra ansökningar och eventuella överklaganden som är viktiga för Sandras hela liv och framtid.

Men så får man idioter på halsen som utan att skämmas sitter och ljuger. Håller alla ihop om lögnerna så blir dom tydligen trovärdiga?!

Vad är problemet när man inte bara kan öppna ögonen och titta på individens behov, istället för att envist hävda att man kan autism och inte behöver ha information av andra som känner individen? Jag blir så jävla ledsen, för det sitter en maktmissbrukare och håller på att rasera Sandras korttids så snart kommer hon inte kunna vara där. Vi hade ju hoppats att hon kunde få det lugnt i övrigt tills vi har stökat klart med fler assistenter och den kommande flytten som hennes energi måste räcka till.

Jag vaknar på nätterna och är skitarg, sen gråter jag bara.

Skaffa aldrig barn.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Läser bloggen men brukar inte kommentera. Jag har ofta beundrat dig för att du alltid vänder negativa saker till något positivt så nu förstår jag att du/ni är slutkörda. Är ni med i någon intresseförening ? Om jag inte minns fel så kan man väl få stöd av någon jurist om man är medlem i Autism & Asperger föreningen. Styrkekramar