måndag 23 december 2013

God Jul

Vi lyckades lägga ribban precis lagom högt igår och julklapparna blev inslagna utan oro och stress. Ja, jag menar inte jäkt då, utan den där oros-stressen som Sandra känner när det blir för mycket intryck och förväntningar.

Vi förberedde genom att lägga fram det vi behövde och välja ut tre paket till Göran och tre till mig i lagom ”slå-in-storlekar” så Sandra skulle klara det så bra som möjligt.

En linje att följa gör att Sandra själv kan klippa av en bit papper

Sen hjälpte jag Sandra att slå in Görans paket och Göran hjälpte henne att slå in mina och det var precis lagom. Resten av paketen slog jag in själv när damen sov.

Ja, en liten mjukisråtta till Sune fick Sandra slå in också, förstås. Titta så fint paketet blev J

Jag gör "knorrar" av presentpapper och hjälper Sandra att tejpa
fast dom på paketen, så har hon nästan gjort själv

Etiketterna gjorde jag för ett par år sen och dom återanvänder vi varje jul sen dess. För jag kom på att det blir en massa extrajobb att hinna skriva ut nya foton varje år.

Foton är perfekt till alla som inte kan läsa, men vill vara delaktiga i julklappsutdelningen. Vi har ju ingen tomte hos oss, utan vår tradition är att Sandra har en luva på sig och delar ut paketen själv, med hjälp av fotona.


På eftermiddagen kom gnället och nära till tårar. Nu är längtan till julafton större än vad Sandra riktigt fixar. Men, med en liten stund i taget så ska det nog gå bra.

Idag var planen att fixa skinka och Jansson, men vi griljerade skinkan igår kväll, när Sandra var nattad. Vi kan nog inte fylla på med mer jul i hennes huvud nu. Jansson går inte att anpassa så Sandra kan göra nåt, så den får jag väl göra ikväll, om det inte blir nån tid över idag.

Resten av maten är färdigköpt för att spara tid och ork. Dom år vi har haft lite mer tid och ork har vi gjort sillsallad, lagt in strömming och rullat egna köttbullar också. Men varför, liksom? Jaja, det är godare med hemlagat, men det duger ändå och orken är viktigare.

Jag tror inte att jag kommer hinna hit så mycket att jag lyckas få till nåt inlägg så jag önskar er en God Jul och återkommer när det hela är överstökat. Ha det så bra ni bara kan!



.

Inga kommentarer: