onsdag 31 juli 2013

Samvetsvila

Jag har inte så mycket att komma med så här i ledigheten. Vi njuter av inget särskilt och i eftermiddag kommer Sandra hem igen.

Ledigheterna är ju nödvändiga för att orka, och i söndags var jag väldigt trött. Dels hade Sandra varit ledig vilket innebär ganska lite vila för Göran och mig, eftersom vi måste vara närvarande hela tiden, och ligga steget före i det mesta, vilket tröttar enormt mycket. Och dels hade det blivit lite dåligt med sömn eftersom det var lite festande ute. Så jag behövde verkligen ledigt.

Då får jag dåligt samvete. Inte för att Sandra är på korttids, för där har hon det bättre än hemma på sätt och vis, eftersom hon behöver det. Inte heller för att vi behöver vila och egen tid. Inget av det ger mig dåligt samvete längre, det har jag kommit över för länge sen.

Men Sandra blir äldre och dagarna känns räknade. Ja, eller åren snarare, men iaf.. Rätt vad det är så ska hon flytta och då har jag inget behov av att vila från henne mer. Lite halvjobbiga känslor till och från, och när jag känner ett behov av att vila så blir dom känslorna starkare.

Så nu längtar jag efter min ”stora lilla tjej” och hon kommer troligtvis inte hinna ur taxin förrän hon börjar tjata om när hon ska tillbaks till fritids/korttids igen, haha! ♥


Jag är väldigt tacksam över att hon trivs så bra på korttids, och att hon har möjlighet att vara där. Annars skulle vi inte få någon vila alls, och det vore förödande.

Jag önskar er en fin dag!

.

2 kommentarer:

jeannette sa...

Hej vännen
Efter 1 år som resurs till en Autistisk pojke jag kan jag känna mer vad ni har. Förstår vissa situationer. Nu börjar han skolan och jag är 1 år rikare i den biten, och skulle väl inte vilja vara utan det för jag lärt mig mycket och tack vare dig har jag också vetat att det är så viktigt med schema. Och det har väl inte alla förstått. Din blogg har blivit jätte bra. Och det var ett väldigt fint inlägg du skrivit. Ha det bäst. Nu packar jag snart väskan och drar till Grekland och det passar väl nu när regnet kommer ;) Massor av kramar

Photo by Maria sa...

Jag tror att den dagen en flytt skall komma så blir det givetvis jobbigt, men jag tror att då är ni beredda och allt kommer att gå jättebra.. Ni kommer att få tid som är för er OCH ni kommer att få tid som är för Sandra, tider ni "bara" är mamma och pappa och har de där extra goa stunderna..
Jag har ju funnits som assistent i många år till en tjej från hon var 12 till hon var 24, jag har varit med om en massa i den familjen, med tårar, glädje, ångest osv.. men så bra som dessa föräldrar mår idag mådde de inte då, även om man inte såg eller de själva tyckte det då.. Nu jobbar mamman natten hos sin dotter och är och hälsar på med jämna mellanrum.. Alla trivs =)

Kram Mia