onsdag 11 juli 2012

Klämda fingrar & fårsläpp

Sandra är frisk igen, men väldigt skör så vi utbrottar en del mellan varven. Hon mår kanske inte riktigt okay, men sover bra på nätterna och livet funkar. Jag har inte så mycket tid att skriva, men det blir snart vardag igen. Gissar att ni läsare har annat för er ni med nu i sommartider :)


Igår klämde jag fingrarna på Sandra i ytterdörren, när vi precis skulle ut på roligheter. Lilla gumman det måste ha gjort riktigt ont. Hon visste inte vart hon skulle ta vägen och jag blev lite orolig att det blev nåt brutet, men när hon väl lugnade sig så kunde hon röra fingrarna även om det gjorde ont ett bra tag.

Det är ju lite svårt att veta med Sandra, eftersom hon inte kan tala om sånt alla gånger. Man vet inte om det gör ont eller om hon bara inte vet vad hon ska säga, liksom. Så det gäller att man frågar på rätt sätt, vilket det nu är (?)


Men på kvällen kollade jag och fick reda på att det hade gått över, för jag frågade hur det var med fingrarna och då började hon gråta och vrålade AJJ!! Så jag bad henne visa vart det gjorde ont och hon pekade på tummen, ganska långt ifrån dom klämda fingrarna ;)

Hursomhelst, med nyklämda fingrar kom vi iaf ut och fick se när en bagge skulle släppas i fårhagen, det var dit vi var på väg när olyckan hände, men vi hann och Sandra var nöjd.



Det var en liten hälsning från mig, återkommer nästa gång jag hinner :) Ha det fint i sommaren!

♥ Kram ♥

4 kommentarer:

Annelie L sa...

Ni verkar ha det lite mysigt mitt i sommaren i allafall, trots skörhet och klämda fingrar.
Ha det fortsatt gott med familjen.
Kram Annelie

Photo by Maria sa...

Ajaj aj.. men tur att det gick över och inget var skadat i fingrarna..

Mys med får och tur ni hann se när baggen släpptes ut..

Njut i regnet ;)

Kram Mia

Maritha sa...

Åh fy.....gör ont ju, men tur att inget blev brutet!!!

Ha det fortsatt mysigt <3

Kram Maritha

agneta sa...

Tur att det gick bra med fingrarna, trots allt och att det blev så bra till slut. Ha det gott i fortsättningen, men helst inga mer "skador"! Kram på er och en extra go till Sandra <3