tisdag 10 maj 2016

Röja var det ja

Vilken härlig ledig dag vi hade igår, med grillning frampå sen-eftermiddagen och bara njuta i solen efter det att Sandra åkt till korttids. Bara vara ledig och inte någon tid eller nåt annat att passa, kan det bli bättre?!


Jag skulle ju röja, var det tänkt. Skrivbordets alla gamla kom-ihåg-lappar rensades bort och det blev lite ordning på kontoret, men så mycket mer blev det inte. Det tar sin tid att gå igenom massa papper.

Garderoben kommer behöva ännu mer tid, och så länge jag inte riktigt vet vad jag ska göra med kläderna jag inte har hjärta att slänga så kommer jag inte så långt. Några fina kläder som jag inte kommer i längre, och som är använda ett par gånger, känns inte som jag bara vill lämna i nån återvinning heller. I ganska många år var planen att komma i dom så småningom, men jag tror jag ger upp just den tanken nu, faktiskt.

Ska Sandra bo i huset framöver, så måste ju mina och Görans alla saker och kläder bort härifrån. Det är ju inte bråttom, men eftersom det lär ta tid så är det ju bra att komma igång lite, och åtminstone få bort allt onödigt som bara tar plats till ingen nytta.

Sandra mådde bra igår, och hade en bra dag på jobbet. Jag fick en liten rapport innan assistenterna åkte hem sen, och det hade varit lugnt på korttids också. Skönt, för det ökar chanserna för en bra fortsatt vecka där orken räcker längre hos Sandra.

Idag har vi lite ärenden att göra, sen får vi väl se om jag börjar beta av i den där garderoben… Ledigt har vi iallafall till imorrn eftermiddag.

Må finemang!

.

Inga kommentarer: