måndag 21 december 2015

Julförberedelser

Dom senaste ledigheterna har vi ju lämnat hemmet för att känna oss lediga ordentligt. Det är enda möjligheten, eftersom vi jobbar i vårt hem, och Sandra är hemma om dagarna även när vi är lediga. Det har faktiskt varit betydligt jobbigare än vad vi trodde innan. Det där att vi inte kan koppla av helt när vi inte har tillgång till hela huset, och inte känner oss riktigt fria.

Det är nog svårt att föreställa sig, antar jag. Vi visste ju om hur det skulle bli innan vi byggde om källaren till Sandras verksamhet, men det blev ändå, som sagt, mycket jobbigare än vi trodde det skulle bli. Dom gånger vi har lämnat hemmet har vi känt oss riktigt lediga, inte annars.

Det beror ju på oss själva, och att vi är vana att alltid vara lyhörda och ligga steget före. När vi jobbar (eller är föräldrar, förstås) så måste vi alltid vara alerta, och närvarande. Då är det svårt att plötsligt koppla av när man vet att Sandra är i huset, även om man inte behöver rycka in. Det sitter ju i ryggmärgen att agera innan nåt händer, liksom.


Den här gången måste vi dock vara hemma för vi har en del att jula ifatt oss med. Det är en del handling att göra först och främst, sen slå in julklappar och förbereda den mat vi vill ha till jul. Vi har inte så mycket, och har dragit ner en del på det lilla vi hade, men några favvisar vill vi ha iallafall.

Igår bad jag Göran gå in och sortera bort mina egna julklappar så jag kan slå in resten. Jag har ju köpt mina själv, men glömt vad det är. Otroligt, men ibland är det lite bra att ha huvet fullt av viktigare saker ;) Jag vet bara att jag köpte några tröjor, men minns inte ens vilka färger dom har.

Vi köper inte en massa onödiga saker bara för att det är jul, men Sandra älskar paket så det måste vi ha, vad dom innehåller är inte lika viktigt. Vi köper sånt vi ändå behöver, så Sandra har mycket att dela ut på julafton, för det är det hon gillar allra bäst.

På onsdag jobbar jag, så det som inte hinns nu skippar vi, helt enkelt. Det blir som det blir och det går säkert bra det med. Det har hänt att vi har skjutit på julafton när Sandra inte har varit frisk, och det kvittar ju när vi ändå firar på vårt eget sätt. Huvudsaken vi trivs, och det gör vi ju när allt är lugnt och vi mår bra.

Var rädd om dig och dina nära.



.

1 kommentar:

Annelie L sa...

En riktigt skön jul önskar jag er alla, och naturligtvis får Sune en extra puss på nosen från mig.
Kram och kärlek