torsdag 24 december 2015

Jul, jul, strålande jul

En intensiv dag, men allt gick bra. Sandra dukade (nästan) själv och var så stolt att hon kunde :)


Sen käkade vi faktiskt jul-lunch i lugn och ro. För första gången åt Sandra två portioner, och länsade tallriken innan hon skulle börja med paketen.


Medan Göran och jag dukade undan och förberedde klart, så packade Sandra upp julklapparna. Vi blev klara ungefär samtidigt (vi börjar lära oss flytet) och då kom det bästa av allt – paketutdelning.


Med hjälp av foton så klarar Sandra att dela ut alla paket och sen var det bara att sätta igång att öppna.

Efter det går liksom luften ur oss alla, och det var lite gnälligt en stund innan Sandra kom till ro med dom nya filmerna.

Tack till vår fina, fina chaufför som tänker på Sandra när det är jul. Av henne fick hon dom här fina marsipanfigurerna ♥


Tack också till Annelie, för paket till både mig och Sandra. Jag hann inte riktigt med att fota allt, men en börs med godis och en jättefin ”gose-häst” blev Sandra glad över. Och jag fick ju choklad som ska avnjutas till ett glas vin när vi har lite ledigt framöver ♥

Tack till bästa assistansbolaget för julklappen med ”sand” som vi ska testa så fort orken återvänder efter julandet här ♥


Tack till våra fina grannar som kom med julgott åt oss ♥


Jag hoppas jag inte glömt nån nu. Det beror bara på att det hände väldigt mycket på väldigt kort tid, så jag hann inte riktigt med i svängarna. Vi är så tacksamma över allt, det vet ni ♥

”Morfar” och övrig släkt som Sandra har haft en gång i tiden skiter ju i henne. Vi är tacksamma över att Sandra numer skiter i dom också, så kan det få fortsätta vara. Bättre att dom inte är viktiga än att hon saknar!

Imorgon ska jag svara på kommentarerna jag fick tidigare. Nu ska jag göra som resten av familjen, nämligen sova. Hoppas ni har haft en fröjdefull jul. Gonatt!

.

Inga kommentarer: