måndag 13 oktober 2014

Städa-städa


Igår var det lite ”dagen efter” här, och vi var nog en aningens sega allihop. Men på Sandra märks det mest, förstås. Ingen vidare aptit och nära till låsningar om kraven blev för stora.

Men vi lägger ribban lågt såna dagar, så det brukar gå ganska bra ändå, och när hon väl fick i sig lite mat så blev ju förstås orken bättre den med. Efter maten tog Göran och Sandra en biltur medan jag plockade undan disken, packade korttidsväskan, förberedde eftermiddagen/kvällen och kafferastade.

Sen blev det inte så mycket mer av dagen förrän det var dags att börja med kvällsrutinerna. Allt gick som smort och idag är det vardag igen. Lite oro märker vi inför några schema-förändringar på dv, men är vi bara tydliga och går igenom det ordentligt så ska nog lugnet lägga sig igen.


Göran åker iväg några dagar så jag får rå mig själv, och det tycker jag är skönt när det inte händer för ofta. Vilket det verkligen inte gör här, eftersom vi behöver vara båda hemma mest helatiden.

Det är ju vissa saker vi måste prioritera på våra ledigheter, och det mest akuta måste vi förstås ta först. Förbereda sånt som måste vara klart när Sandra kommer är alltid överst på vår ”att-göra-lista” Efter det kommer handling, och sen städning. Det vi hinner…

Är Sandra sjuk eller ledig nåt, så kommer vi ju efter direkt. Efter dom akuta sakerna är det ju vård av förhållande och ensamtid som känns viktig. Efter det kommer vänner och roligheter. Det händer ju inte särskilt ofta, som ni förstår, vi hinner sällan ner så långt i listan. Därför är det lite skönt att vara ensam ibland J

Jag måste väl antagligen ta tag i den där städningen idag, misstänker jag. Sandra var ju hemma i slutet av förra veckan, så nu har vi halkat efter en del.

Må gott!



.

Inga kommentarer: