tisdag 17 september 2013

Njuter av funkardagar

Vi hade ju inte berättat om ridningen för Sandra, dels för att hon hinner få för stora förväntningar om hon får veta roligheter i för god tid, men också för att vädret var lite osäkert så vi visste inte säkert om det skulle bli av.


Men efter maten fick hon veta att hon skulle få rida innan vi åkte till korttids, och det var precis lagom, tror jag. Damen var strålande glad och jag förberedde henne på att det var Jane som skulle hjälpa henne och jag skulle åka iväg, och komma tillbaks när hon ridit klart.

Hon var helt med på noterna och allt gick jättebra. Så nu klarar dom ridningen utan min inblandning i fortsättningen, vilket ju är toppen eftersom dom ska rida mellan skoldag och korttidstid på måndagar. Förhoppningsvis kommer det att fortsätta även när Sandra har börjat på DV sen.

Efter ridningen åkte vi till korttids, och Jane hakade på bakom oss utan att Sandra märkte det, så att Jane hittar dit också, vilket hon ju behöver sen, när vi inte har skolskjuts längre. Sandra var en solstråle och igår mötte en ur personalen som har stort häst-intresse och egna hästar, så det kan man ju tänka sig vad dom pratade om när jag hade sagt hejdå J


På vägen hem körde jag bara förbi och köpte grädde, och sen gjorde jag glass av rabarber vi hade i frysen. Den blev lika god som all annan glass jag har testat hittills.

Idag ska Göran fortsätta med skorstenen och jag ska ”Spotifya” och slappa, tänkte jag. Kanske krypa ner i ett varmt bad med tända ljus, rent av… Det är ruggigt och höstigt här idag, och då får man ju göra sitt bästa för att inte sakna sommaren för mycket.


Ikväll blir det kräftor till Görans förtjusning och ”champagne-muta” till mig. Jag gillar för all del kräftor, i lagom dos. Men Göran kan äta det varje dag om han får, så jag har väl tröttnat lite. Men med champagne ska jag nog klara att skölja ner några ;)

Kort sagt, vi njuter av livet, för tillfället. Sandra, och allt runt henne, funkar jättebra och vi kan koppla av.

Ta hand om dig!



.

1 kommentar:

Bellan sa...

Hemmagjord god glass, ett bad, kräftor, champagne och en vardag som funkar bra! Njut av allt nu och samla energi!

Kramar om hur mycket som helst ♥
//Bellan