tisdag 10 september 2013

Goda humör och framtidstankar


Läkarbesöket igår gick bra och nu är det bara att vänta på tid för röntgen. Det ska bli skönt att (förhoppningsvis) få reda på vad det är för fel och kanske kunna göra nåt åt det. Eller acceptera, men då vet man ju det iaf J

Göran kom ihåg vår bröllopsdag och hade köpt champagne, minsann! Eller om det var för att muta mig att äta kräftor med honom, kanske? Det kvittar ju för champagne är ju lika gott oavsett. Fast vi sparade det för kräftorna behöver ju tina så vi får väl se om vi firar bröllopsdagen idag istället.


Sandra var på toppenhumör när hon kom hem från skolan, och det höll i sig under hela kvällen. Fantastiskt, med tanke på förra veckan. Det liksom pirrar lite i mig när jag ser att det funkade så himla bra när vi åkte bort, och jag känner mer och mer att vi faktiskt kanske kan åka nästa höst igen, på en liiite längre tripp.

Det var två utflykter vi hade gjort om vi haft mer tid. Den ena var båt ut till en ö och bada/snorkla (till nästa höst tänkte jag vara bra i axeln och simkunnig igen) och den andra var en nationalpark med vattenfall. Vi får väl se vad det blir av det hela när det närmar sig.


Jane är sjuk och Sandra konstaterade att det nog allt var lite synd om henne som fick vara hemma och vila, men vi sa att hon nog snart är pigg igen, för det blir man ju när man vilar. Sandra var nöjd med det och tycker nog egentligen att det är lite mysigt också, med ett par dagar då ”dom gamla vanliga fröknarna” är med henne. Hon vet ju inget om kommande förändringar än.

På tal om det så flyter det på rätt bra, vad det verkar. Det blev ju ett litet bakslag när vi plötsligt stod utan lokal till Sandra på Daglig verksamhet, men nu ska jag dit imorgon och titta på ett nytt alternativ. Är det inga konstigheter med det rummet så kan inskolningen börja så fort Jane och Sandra är redo.


Idag ska Göran jobba så jag får en egen dag helt för mig själv, vilket inte är så dumt ibland. Vi får väl se om jag har lust att göra nån nytta eller inte…

Må gott!

.

Inga kommentarer: