måndag 23 september 2013

Det reder sig

Jamen nu börjar nog alla tankarna och planeringen i mitt huvud att landa på rätt platser, tror jag bestämt. Det känns iaf lite mer ordning och reda i kaoset igen, och jag tror att jag har lite bättre koll på alla kom-i-håg-lappar och viktiga anteckningar här och där.


Nu får vi lite ledigt ett par dagar då Sandra är på korttids. Ja, och i skolan, förstås. Idag är det första gången som Jane och Sandra åker ifrån skolan lite tidigare för att Sandra ska få rida och sen hämtas hon av taxi och körs till korttids efter det.

Förhoppningsvis kan Sandra fortsätta med ridningen sen, så det här blir första steget till förändring för hennes del. Nästa gång blir den 4/10 då Sandra för första gången ska åka med taxin till Daglig verksamhet istället för till skolan. Det ska bli spännande.

Planen är att hon ska att vara där på fredagarna till en början och en lärare kommer att vara med så länge det behövs. Sen ska vi utöka med en dag till så snart det funkar, är det tänkt. Så småningom ska Jane och Sandra klara sig själva hela dagarna på DV, och då är det dags för Sandra sluta i skolan.

Det var det om det för nu. Helgen har varit lugn och damen lite skör, men funkat. Hon tittade en hel del på filmer från när hon var liten och jag blev lite nostalgisk. Snart fyller hon 19 år, liksom! En vuxen tjej som slutar i skolan i år. Vart tog åren vägen?

1 årsdagen

Idag ska Göran åka på en egen liten semester med husbilen några dagar och jag ska iväg och röntga min axel. Läkaren skrev remiss till magnetröntgen, men dom ändrade det till en vanlig röntgen, så nu hoppas jag att det räcker med en sån. Jag får svar om ett par veckor.

Efter röntgen hade jag tänkt ta resten av dan på stan, men jag måste nog prioritera lite lugn och ro efter en ganska rörig vecka med för många snurriga tankar och migränkänningar. Det ska bli riktigt skönt att kunna beta av alla ”måsten” och ”kom ihåg” som har skapat rundgång i huvet den senaste tiden. Så den där shoppingen, den får allt bli en annan gång.

Jag önskar er en fin vecka!



.

1 kommentar:

Annika N sa...

Vad spännande det kommer bli för Sandra att börja på DV. Är det lite som ett jobb fast anpassat till henne ? Kul om hon hinner med att rida också för hon ser så glad ut på bilderna, så hon verkar gilla det :-)
Bra att du prioriterar lugn och ro, är nog bäst just nu.

Många kramar !!! Annika