måndag 17 juni 2013

Förberedelser med tidsbrist

Det gick ganska bra att ha en lugn dag igår. Sandra nöjde sig fint med film på förmiddagen, och efter maten, mellan skurarna, gick hon ut och spelade lite bandy med Göran. Fast på kvällen sa hon att det var tråkigt att vara ledig…

Sune går mest runt och jamar när vi inte riktigt har tid för honom. Tycker lite synd om honom just nu, men tiden räcker inte riktigt till när Sandra är hemma hela dagarna.


Den räcker förresten inte till alls. Hur gör alla som är ensamstående? Jag är väldigt tacksam över att vi är två som kan hjälpas åt här hemma.

Idag ska jag göra köttfärspaj som vi ska ha till lunch på utflykten imorrn, och för att underlätta alltihop så blir det köttfärssås och spagetti till lunch idag. Gulliga Jane gör salladen till utflykten och det var ju toppenbra. Annars hade vi ju säkert klarat oss utan sallad, eftersom jag inte hinner till affären, men sallad är gott och det gick ju att lösa det lilla problemet med J


Jag hoppas att det blir nåt väder som folk i allmänhet inte gillar att ha när dom ska på zoo, typ regn eller så, men det blir som det blir och vi får göra det så bra det går. Jag tror nog att det kommer gå bra även om det är andra folk där samtidigt, eftersom Sandra har sin rullstol och inte behöver vara orolig över att krocka med nån.

Sen tror jag att hon kommer att tycka det är roligt att Jane ska följa med, så hon kommer troligtvis att hålla ihop under själva utflykten, om det inte händer nåt oförutsägbart som hon inte kan hantera (typ gråtande barn eller så…) och luften går väl inte ur henne förrän vi är hemma igen. Men då gör det ju inte så mycket. Ibland får det vara värt att bli för trött J

Roligt ska det bli hursomhelst och rapport kommer i nästa inlägg, jag tror inte jag hinner sitta här så mycket idag, nämligen, så imorgon bitti får ni klara er utan mig, och troligtvis hinner jag inte imorrn heller så det kommer när det kommer. Jag skriver ju alltid det mesta av inläggen dagen före jag publicerar, eftersom jag inte har tid att skriva allt på en gång.


Tack Bellan, för din fina kommentar! Jag har faktiskt en dröm om att kunna jobba med nån form av stöd framöver. Eller information eller nåt. Det skulle vara jätteroligt! Jag vet bara inte vart och hur… Men tankarna, och drömmarna finns. Jag skulle jättegärna åka till skolor och förskolor där det inte funkar, och tillsammans med personalen hitta bra lösningar för barn och elever. Hur skoj och utvecklande som helst!

Tack förstås för alla kommentarer jag får, dom gör att det är mycket roligare att skriva J



Ha det så bra!
♥ Kram ♥

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Härligt med utflykt =) Hoppas det går bra och att Sandra inte blir allt för trött innan ni kommit hem igen..

Kram Mia

Bellan sa...

Ja, jag tror säkert du har jättemycket fint att delge andra så den drömmen tycker jag du ska göra sann sen när det blir tid till det!

Jag hoppas verkligen ni har en underbart fantastiskt bra dag där i regnet? och att allt går bra med Sandra!
Går det bra att vara alla runt henne en sån dag då ni är ute och rör på er? För jag antar att ni är minst två vuxna iaf som åker iväg.

Kramen till dig ♥
//Bellan

mariellejohnsson sa...

Ja du får inte ta över mitt jobb i alla fall ;-) Haha, skoja lite bara! Allvarligt talat så skulle du passa så himla bra som föreläsare och handledare.
Snickra ihop nån slags idé och släng upp på facebook eller nåt annat ställe och så kan du kontakta pedagogiskt perspektiv, så kan dom säkert ge nån hint om vart du kan vända dig.
För övrigt är jag så nyfiken om hur djurparksbesöket gick. Jag är ju så sugen på att ta med mig Gabriella på nåt sånt. Samtidigt törs jag inte riktigt....
Kramar!