fredag 7 juni 2013

Återhämtning

Av alla planer vi hade igår blev det så här…


Tröttheten efter onsdagens utflykt hade kommit ikapp, och det är precis så det är, ganska ofta. Vi har ju hittat balansen, och vet ungefär hur mycket vi kan tänja på gränserna, men så spelar ju fler saker in, som man inte kan påverka alla gånger. Svackor har vi alla, och det är inte alltid dom syns på Sandra förrän det är försent.

Men förr om åren hade hon en grundstress som gjorde att hon blev sjuk, med ett par dygn av kräkattacker när hon blev för trött. Nuförtiden kan hon sova/vila ikapp sig på nåt dygn eller två, så går det över. Fantastiskt! Det kunde vi inte tro då, när vi var mitt i det, men nu ser man det så tydligt, att hon var stressad förut. Innan skolbytet.


Nåja. Det var bara att ringa återbud till världens gulligaste frissa, det är tur vi har henne. Hon liksom vet hur det är. Vi får köra med hårspännen och hitta en ny tid framöver, helt enkelt.

Idag skippar vi fritids, eftersom Sandra behöver återhämta sig även fast hon är ganska pigg igen. Det är ju lite skörare med allt när hon har varit utmattad. Troligtvis kan vi njuta av sommarvädret iaf, och jag tror nog att hon orkar med både ett dopp i poolen och lite grillning.

Sweden rock hade ju varit skoj just igår faktiskt, då Kiss spelade. Jag hade ju det nånstans längst bak i min önskelista, men det är bara att inse att man inte kan göra alla roligheter man vill.



Det är ju inte bara att gå dit och lyssna precis, utan kräver en hel del planering. Ledigt utan att Sandra drabbas mitt i sista skolveckan gjorde väl det hela rätt omständigt. Sen ska man ta sig dit och ha nånstans att bo dessutom, man hade ju inte varit ensam i lilla Norje just nu...

Och med tanke på hur Sandra mådde igår så var det ju tur att jag inte hade slängt pengar på biljetter, resa och hotell som jag fått avboka. Det fick bli Gyllene Tider i tv-soffan istället och det duger gott det med.



Ha en skön dag!
♥ Kram ♥

Inga kommentarer: