måndag 1 maj 2017

Vilat

Vi hade planerat att jag skulle få lite ledigt som idag, men jag gick och fick migrän och har i stort sett sovit i två dygn nu. Det innebär ju inte att jag är direkt utvilad, tvärtom, men Göran har jobbat för två undertiden och är väl om möjligt ännu tröttare. Så var det med den ledigheten.

Idag kan jag i alla fall få i mig lite kaffe, om än med mest mjölk, och det känns fantastiskt skönt måste jag säga.

Sandra mår, efter omständigheterna bra. Hon är väldigt stressad över personaluppehåll som vi inte kan råda över, men vi hjälper henne förstå väntan med hjälp av en slags kalender som ni kan läsa om i det HÄR inlägget om ni vill.

Bilden är tagen vid ett annat tillfälle

Göran gjorde sitt bästa när jag var sjuk, så damen var sysselsatt lite efter vad man orkar och klarar på egen hand. Man bör ju vara två om man ska hinna ordentligt, och inte köra helt slut på sig själv, men dom spelade bandy i källaren ena dagen och grillade korv och blåste såpbubblor igår. Så det har inte gått någon nöd på Sandra under helgen åtminstone. Göran slocknade ungefär när jag började vakna till liv igen.

Igår kväll var det ju såna där hemska fyrverkerier också. Inte för att Göran och jag tycker själva fyrverkerierna är hemska i sig, men dom ställer till det för många, bl.a. för Sandra. Det gick dock bra och Valborgsfyrverkerierna är lättare att hantera än nyårsraketerna som kommer lite hursomhelst under flera dagar och oroar varje gång.

Sandra blev orolig, men inte mer. Vi behövde inte gå in till henne och hon somnade nog i ungefär vanlig tid sen, gissar jag.

Idag lär det bli en seg slappardag med två mycket trötta föräldrar. Vi får väl se vad vi ska roa damen med för något som inte är alltför krävande för omgivningen. Kanske en biltur, om min ”gröt” jag har i hela huvet hinner lösa upp sig lite, för just nu är jag nog mest en trafikfara.

Eftersom jag har varit sjuk så har jag inte förberett något inlägg, och nu hinner jag inte skriva mer. Men ni får ha en fin dag så ska jag se om jag får ihop nåt vettigare här inom kort.



.

1 kommentar:

Annelie L sa...

Migrän är en hemsk åkomma, skönt att Göran orkade jobba för två så att du kunde sova bort eländet. Kramar om ❤️