fredag 28 april 2017

Surprise

Har ni saknat mig? Precis när jag hade publicerat förra inlägget slocknade datorn. Så vi tog en biltur på annandagen, och jag gick in på Elgiganten, snabbt och smidigt. Bara det att jag behöver hjälp med det tekniska, så jag lämnade den för alla installationer och vad det nu är som man gör med nya datorer för att den ska fungera utan krångel sen.

Igår hämtade jag den, och fick en timmes support samtidigt. Jag njöt av lite ledigt, Spotify i bilen och att få hem en färdig dator.

Som tur är så förvarnade den gamla datorn lite genom att stänga av sig i tid och otid, så jag hann spara alla viktigheter till den externa hårddisken innan den inte gick att starta alls mer. Nu har jag ”bara” att lära mig det som är nytt... Bl.a. sitter avstängningsknappen där jag hade delete på den gamla… Blir ju inte så lyckat om jag råkar stänga av titt som tätt, men jag antar att jag vänjer mig snart. I det stora hela känner jag igen det mesta och ska väl försöka få lite tid för att sortera bland dom sparade mapparna innan det blir för mycket oreda.

Men nu måste jag sluta. Ni vet iaf vart jag tog vägen, och jag återkommer när jag hinner, helt enkelt.

Må bäst så länge!


P.S. Min vän som har försökt ringa några gånger, jag har jobbat dygnet runt så jag har inte kunnat svara, men jag tror att jag har lite telefontid på måndag om du vill göra ett nytt försök. Tack till alla vänner som finns kvar!

.

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Största kramen ❤️❤️

Bellan sa...

Skickar in en snabb men varm kram till dig, vännen! <3

//Bellan