söndag 9 februari 2014

Upp o ner, ner o upp

Efter att ha hållit igång sen strax efter tre igår morse så blev det tidigt i säng. Även Sandra var trött när kvällen kom men vi lyckades med alla nattningsprocedurer innan humöret tog över. Vi lyckades t.o.m. klara av ett toabesök mitt i natten utan utbrott, det har nog aldrig hänt.


Damen är skör och tål inte så mycket motgångar just nu. Vi försöker mest få dagarna att gå så smärtfritt som möjligt, men helt kravlöst går det förstås inte att få. Inte när det räcker med att behöva gå på toa, eller dricka vatten, för att det ska låsa sig och bli utbrott.

Men det går upp och ner så det funkar riktigt bra mellan varven. Mest när det inte ställs några krav då, men också med lagom aktivitet. För skörheten beror nog mest på att det är ostrukturerat nu, och det leder ju till att Sandra lätt blir både orolig och uttråkad.

Jane hinner inte säga hej då på fredagen förrän Sandra tjatar om måndagen och vill strunta i hela helgen J Ja, det är så klart jobbigt för oss alla med sköra helger, men jag kan inte låta bli att le lite också. Hon tycker ju inte om helgerna så värst mycket, och vill helst vara med Jane jämt. Och det är ju ett gott betyg till en fin assistent!

Det kommer bli ännu bättre så snart DV kommer igång så som vi har tänkt oss och det verkar inte som att det kommer bli några förseningar i renoveringen av Sandras rum. Det innebär att vi fortfarande satsar på DV-start den 17:e och det känns kanon på alla sätt och vis.


Idag kommer vi inte att göra några större utsvävningar utan koncentrerar oss på att orka med morgondagen istället, då det är korttids. Väskan är redan packad, sen en vecka tillbaks, eftersom det inte blev något korttids då.

Jag önskar er en fin dag!

.

2 kommentarer:

Bellan sa...

Godmorgon!
Jag önskar er en fin och lugn söndag!

Kram, kram från Bellan <3

Anonym sa...

Klev hon upp tre på natten?
Vete katten om jag skulle gilla det bättre än som det är här då vi får vara nöjda om dottern är i säng vid tvåtiden (sedan brukar det ta allt mellan 15 min till några timmar att somna).
Men dagarna är dottern iaf rätt nöjd med (ända sedan hon fick sluta skolan) förutom de gånger hon tänkt sig till något ställe som hon inte hinner till för att hon sov för länge (och oftast beror det på att hon hade svårt att somna för att hon tänkte på det hon skulle göra nästa dag).Ett litet dilemma även här alltså,det där att säga saker i rätt tid,sen är det ju dottern själv som bestämmer att hon vill göra detta,hon sätter saker på schemat själv ibland och då får vi flytta fram..och flytta fram..
Bristen på "theory of mind" märks här bl a när dottern (assistenten) ringer och pratar på och det märks att hon är övertygad om att jag vet/ser allt.Då är det ju tur att jag vet massor så jag kan gissa rätt eller så hjälper assistenten till att förklara.
Ha en skön söndag!
Annette