tisdag 9 april 2013

Måndagssjukan?


Lagom till Sandra kom iväg igår så kom migränen på besök istället. Vilken tur att jag vet att det är migrän nu och att jag har tabletter som lindrar, så jag slipper ligga och kräkas i två dygn! Men jag är rätt seg och har sovit massor.

Före påsk var jag till läkaren för att få migräntabletter på recept, vilket är väldigt mycket billigare än dom Eezeneo jag har knaprat lite nu och då. Förutom att han tyckte att det var på tiden med en semester för min del… så skickades en remiss för att kolla huvet lite också. För säkerhets skull, som han sa, och jag har ingen anledning att tro nåt annat heller. Idag ska jag dit och vi passar på att klara av veckohandlingen också när vi ändå är iväg.


Bellan undrar hur Sandra fixar telefonsignalerna efter det att jag berättade att vi låter bli att svara i telefonen när Sandra är hemma. Det ringer ju inte så ofta hos oss eftersom dom flesta vet att det inte är nån större idé att ringa ;) Så dom flesta ringer på mobilerna, eller väntar tills Sandra inte är hemma. Oftast är det bara försäljare dom få gånger det ringer på den fasta telefonen och det händer inte heller jätteofta eftersom vi är med i NIX-telefoni.

Men om det ringer när Sandra är i köket, där vi har telefonen, så blir hon lite orolig och är hon skör så kan det nog bli utbrott av det. Eftersom det händer så sällan så har vi inte haft några problem.


Jag önskar er en fin dag! Glöm inte Neurobloggarna, mitt temainlägg kommer när jag orkar fixa färdigt det.

♥ Kram ♥

3 kommentarer:

Tina sa...

Har otroligt sällan ont i huvudet så kan inte ens föreställa mig hur vidrigt migrän är. Alltid bra att kolla saker som krånglar så vet man vad som gäller, rätt piller och så !
Krya på dig vännen, kramar <3

Maritha sa...

Så bra att du får kollat iaf för att gå med huvudvärk ofta kan inte vara bra alls!

Hoppas ni njuter av ledigheten <3

Kram Maritha

Anonym sa...

Telefonen har varit ett gissel även här. Både signalerna och när jag har blivit sittande och pratat med nån. Det har ju gjort att en del vänner inte håller kontakt längre. Det är ju ingen idé eftersom det inte går att sitta och prata med mig.
I dag går det ju.... men vilka finns kvar? :-(
Kram!