fredag 20 november 2009

Trevlig helg!

Det har inte hänt så värst mycket av intresse och min rygg gillar inte att jag sitter här för mycket. Nu struntar jag iofs lite i det, eftersom jag VILL sitta här, men lite försiktig är man ju… Hursomhelst ville jag höra av mig och önska en trevlig helg till alla som tittar in!

Sandra mår bra och blev inte sjuk, så hon är i skolan igen efter en ledig dag igår. Hon var ju pigg igår med, men behövde sovmorgon efter nattens bravader.

Idag har jag bokat tid för massage till nästa vecka, vi får väl se hur det går. Hon kan väl inte få bort ryggskottet, men det behöver mjukas upp lite för nu har jag lixom snedbelastat så jag känner av både nacke och axlar. Jag brukar utnyttja min friskvårdspeng till massage, eftersom det inte finns nån form av träning häromkring som jag kan gå på. För mig hade det varit toppen om man kunde använda friskvårdspengen till utrustning istället, då hade det blivit walkingdojjor eller nåt. Men massage är minsann inte fy skam, ska bli kanon det!

Nästa helg är vi lediga och det ordentligt. Första gången vi är lediga fem dygn i sträck! Vi har ju aldrig nån femveckorssemester, lixom… Ska bli såå skönt att känna sig riktigt ledig så länge! Fast vi ska inte göra så värst mycket och det är väl lika bra med tanke på ryggen. Tänkte väl bjuda ut Göran på nån restaurang iaf, eftersom han fyller år i veckan som kommer. Sandra får fira honom på söndag, hade vi tänkt, för han fyller år på en vardag och då har vi inte tid med sånt.

Avslutar med ett par foton. Ibland känns det som vi har väldigt mycket katt här hemma…


Köksstolen med en kudde på gillar dom skarpt! Den klarar min rygg ganska bra. Så fort jag reser mig tar dom över, haha.


Kontorsstolen får dom låna så länge jag har ont i ryggen, för den kan jag ändå inte sitta på nu :)

Ha det fint & trevlig helg!
Kramen!

7 kommentarer:

agneta sa...

Hej! Skönt att Sandra repade sig så snabbt! Säkert bra för dig och din rygg med massage! Ha en skön helg med Sandra och era mysiga katter! Vad skönt att de blev något lugnare till slut i allafall!Jag har jobbarhelg. Kramar om er!

Skalmans mamma sa...

Låter skönt med massage, det är du verkligen värd!
Ha en skön helg!
Kram

Photo by Maria sa...

Massagen kan du behöva..

Härligt med lite ledighet för er det kan ni behöva..

Njut nu av fredagen och hoppas ryggen snart är mycket bättre..

Kram
Mia

sussi sa...

Låter som en bra ide att ta massage, kan inte gubben din massera lite extra varje dag.
Ha en kanon bra helg.
kram
Sussi

A home far away sa...

Hej igen!
Tidsskillnaden mellan Sverige och Singapore är 7 timmar nu när ni har vintertid, annars är det 6 .
Och ja det är varmt här året om, oftast mellan 25-30 grader. Härligt men ibland lite påfrestande:)

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Mona sa...

Härligt med massage. O vill ni när ni är långlediga så är ni MYYYYYYYYCKET välkomna till Ryd o kramas. Ska nog ordna fram lite kräftor till födelsedagsgubben med ;)
KRAMAR i mängder

Jesus Present - Fyrbåkenbloggen sa...

Hej Nina!
Vilken envis rygg att hålla i och värka! Det kommer nog att göra susen med massage ska du se, för det ökar ju blodcirkulationen och det är ju inte fel när man har ont i ryggen. Vill önska det en fin och go söndag och hoppas att du blir riktigt bra tills nästa helg åtminstone så du kan få njuta fullt ut av din ledighet och få rå om dig själv lite mer än vanligt!
Kram till dig!