söndag 1 november 2009

Frågar man dumt så...

Sandra har då svar på tal ibland. Det händer rätt ofta att hon frågar om saker som hon redan vet svaret på. Jag har läst att personer med autism gärna gör det, för det är tryggt att veta vad svaret kommer att bli. Hur det än är med det så kan det vara lite jobbigt ibland… Men oftast brukar vi skoja lite när Sandra frågar, och svara fel, vilket hon kan ta och tycker är roligt om det sker på rätt sätt.

Väldigt ofta pekar hon på en av katterna och frågar ”Vad är det” och vi svarar ju oftast med kattens namn då, eftersom hon undrar just det ibland. Men om hon vill ha ”En katt” som svar så nöjer hon sig inte med att vi svarar med namnet utan då frågar hon ”Vad är det för djur”

Vi brukar gå igenom några olika djur innan vi svarar ”Katt” och Sandra blir nöjd. Igår lyssnade Göran och Sandra på musik medan dom käkade chips, bl.a. ”Vargsången” (”Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig” från Ronja Rövardotter). Göran skojade och sa ”Och här kommer en varg” när en av katterna kom. Sandra svarade just inte och då måste man ju kolla läget, så hon liksom inte blir förvirrad, utan är med på noterna, så Göran sa ”Är det en varg?” Sandra svarade så klart nej och Göran frågade vad det var för djur då.
”En katt dumskalle!” blev svaret.



Sen klappade hon på Görans mage och sa ”Du har en bebis där” Hahaha! Det tyckte jag var kul!


Ha en härlig söndag!
Kramen!

7 kommentarer:

Jeannette sa...

Hej vännen
Bra svar Sandra gav, Precis som jag ibland frågar barnen på min förskola " vad har du på hjärtat " då tittar dom ner mot sitt hjärta och ser ? ut "Inget" DEt ser mysigt ut kortet med katterna, har dom lugnat ner sig eller. Ha en skön söndag. Jag själv ska måla färdigt ett rum som jag ska ha som garderob sen. kramar

Skalmans mamma sa...

Underbart bra svarat av Sandra! Blir ofta så glad när jag kikar in här och läser om allt ni gör.
Kram

Mona sa...

hahahahaha, skadeglädje, det värmer gott ibland.
Men hon är ju så skön, Sandra. Nu saknar jag er ÄNNU MER!!!!!!!!!!!!!!! KRAM

Anonym sa...

Har läst många bloggar nu Nina, underbara allihop!
Jasså det är Göran som står för barana födandet i er familj! *ASG* vad härlig hon är Sandra!

Förstår att det blivit en lite hård vecka nu när damen blev sjuk, hoppas du har det bra iallafall!

Kram Maritha Q

Patricia sa...

Ha ha...det var kul läsning... =)

Det är inte bara Göran som ser gravid ut...jag klassar in där jag med... ha ha

Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Jaha då får ni snart tillökning ;-)

Kul att hon förstår när ni skojar med henne, blir ju roligt då :-)

Kram
Mia

Sussi sa...

Underbart svar!
Ha en kanon härlig måndag imorgon, kram
Sussi