onsdag 2 september 2015

Whoop-whoop

Nu har vi full bemanning av ordinarie assistenter. Tänk alltså! :) Det är så skönt och vi är så tacksamma! Tre superfina personer som är så rätt. Så bra att vi lät det ta den tid som krävdes. Nu är det bara en vikarie vi behöver också, och till dess så rycker jag in vid behov.


Nu blev det behov den här veckan, och det är ju mest kul att få vara med lite extra på jobbet. Just nu hade jag väl en ganska lång ”att-göra-lista” bara, och den får man ju skjuta upp när det kommer viktigare viktigheter. Sandra måste ju alltid gå först, så klart.

I måndags träffade vi assistansbolaget och pratade lite om arbetsmiljön i vår källare som inte är den bästa. Vi gör det så bra vi kan, förstås, men luftfuktigheten är ganska hög och syret räcker inte riktigt när vi har haft intro av ny assistent och varit fyra personer i källaren (inkl. Sandra). Så vi skulle fixa en luftavfuktare, och sen skicka den räkningen till assistansbolaget. Det var ju fantastiskt bra!

Igår var vi ju lediga, och hade lite ärenden att göra, bl.a. köpa den där luftavfuktaren. Hade vi varit smarta så hade vi delat upp oss och hunnit dubbelt så mycket, men jag tyckte att det var lite mysigt att passa på att träffa min man lite när ett av ärendena låg 1,5 timmes bilväg bort. Dessutom hade jag lite fler inköp att göra åt samma håll.

Väl hemma blev det en snabb-utryckning på jobbet, sen hem och packa upp inköp och greja lite. Göran fick igång luftavfuktaren och jag fixade med matlådorna för resten av veckan, eftersom jag inte kommer hinna sen.

Inatt vaknade jag och såg ”att-göra-listan” framför mig, och då går det ju liksom inte att somna om. Det är bara jobbigt att försöka när det inte lyckas, så jag har nu betat av lite från den där listan.


Om jag skulle ta och göra ett nytt sov-försök nu då, kanske, när listan är lite kortare. Dammsuga och byta sängkläder kan jag ändå inte göra nu, eftersom Göran sover.

Ja, god natt, säger jag då, fast för er läsare är det nog god morgon när ni kikar in här, gissar jag. Jag önskar er en bra dag, hursomhelst.

.

Inga kommentarer: