måndag 14 september 2015

Målarverkstad

Nu är det toppenbra att Göran har haft färgaffär och ett ”gammalt lager” som inte gick åt innan han slog igen den. I helgen har jag målat på alla lediga stunder och det blir lite material som kan komma till användning i Sandras verksamhet.


Det kostar gratis med lite fantasi, överbliven färg, skokartonger och tomma kesoburkar o andra burkar.


Och så fina vänner som samlar grejor lite här och där. Jag är så tacksam! För att bedriva en verksamhet där kommunen inte bidrar med nånting kan kosta hur mycket som helst om man ska köra på i Sandras tempo. Hon kan producera, om jag säger så… Så det gäller att tänka sig för och använda det som går att använda. Då räcker resurserna längre :)


Stort tack till er som bidrar på ett eller annat sätt ♥ och extra tack till Mona, som har bidragit väldigt mycket. Tack för att ni finns!

Sandra var skör så det blev en hel del pusslande i helgen, vilket gjorde det lättare för en av oss att gå ifrån lite. När jag inte kunde måla mer, för att färgen behövde torka, passade jag på att städa på jobbet, för det gör ju inte precis kommunen åt oss. Det gjorde dom inte ens när lokalen var deras utan dom tyckte det var ADL-träning och överlät det billigt och bekvämt till Sandra.

Men eftersom ADL-träning inte innebär att man kan, utan att omgivningen måste anpassa så man har en möjlighet att träna… så åkte Göran och jag dit och städade Sandras rum istället. Jag städar ju mycket hellre åt Sandra och assistenterna nu, än åt kommunen förut, måste jag säga. Och hinns det med under min arbetstid är det ännu bättre, för då blir det mer ledig tid över på ledigheten sen :)

Sandra ska få delta i städningen så småningom, men det måste ske i hennes takt och med rätt anpassningar. Först på tur står byte av handdukar på jobbet, och det kan vi nog snart börja med.

Idag åker Göran iväg på lite semester med husbilen ett par dagar och jag ska njuta av egen tid. Eller om jag kanske blir rastlös och springer ner på jobbet stup i kvarten och stör lite… ;)


Mycket ledigt blir det hursomhelst i veckan. Ha det så bra, ni som fortfarande kikar in här då och då.

.

1 kommentar:

Annelie L sa...

Gratis är gott och har man dessutom fantasi och vetskap om vad som behövs så är det ännu bättre.
Det känns som om ni har ordnat till det riktigt bra både för både er och för Sandra.
Tänk om kommunen brytt sig om att ta reda på hur de skulle göra för att hjälpa er, så mycket bättre det skulle ha känts.
Undrar om Göran har lila kul på sin semester som du hade på din? Stor varm Saknarkram.