lördag 26 september 2015

Teknik-UFO

Ja, alltså… man kan ju inte vara bra på allt, men det hade varit skönt att kunna lite av all teknik som man är beroende av idag. Eller ha nån i närheten som kan komma till undsättning när det lixom kör ihop sig.


Igår skulle jag ladda hem en GPS-app för jag kommer behöva en sån när jag ska hitta till en föreläsning senare i höst. Steg 1 var att köpa ny mobil, och det har jag behövt göra i flera år eftersom jag aldrig hade tid att uppdatera den gamla och den tillslut inte fungerade som den skulle.

Den nya fick jag hjälp att få igång, och allt överförbart överfört, på Elgiganten som har bra service måste jag säga. Så nu kan jag ladda hem appar igen och fick tips om en gratis-app med bra och talande vägvisare. Laddade hem den och skulle installera…


Alltså folk som säger ”Det är bara att göra som det står” kan gå och göra det nånannanstans! För det är inte alls bara att göra som det står när det inte står vad man ska välja av alla val som visas. Jag har ju ingen aning?!! Först kom det nåt om ett lösenord?? Jamen vilket j---a lösenord då?? Sen ska man tillåta en massa saker som jag inte vet vad det innebär att tillåta, eller inte tillåta?? Och så alla dessa val…

SUCK!

Det slutade med att Göran fick en utskällning (eller jag skällde såklart inte på honom, men det var ju ingen annan här) och jag raderade den där appen i rena ilskan över att jag är så trög att jag inte ens får igång en gratis-app.


Sen var det nån på fb som skrev att det lixom finns en i mobilen redan. Hahaha, typiskt mig! När jag väl tog mig tid att kolla lite noggrannare så hittade jag en och fick igång den hur bra som helst. Jaja… Nu har jag en iallafall, så nu kommer vi nog fram i tid till föreläsningen vi ska på. Inte förrän i november, men iallafall. Eftersom tekniken alltid krånglar med mig är det bäst att vara ute i god tid när jag ska få saker att fungera.

Trevlig helg!

.

1 kommentar:

Bellan sa...

Haha, heja dig Nina!! Jag tycker du är bäst iaf jag. 😊😘

KRAMAR! ❤️
//Bellan