onsdag 20 augusti 2014

Samlar tankar

Det hände inte så mycket igår heller, mer än att jag handlade lite som fattades så vi ska klara oss i veckan. Sen åkte jag för att hämta Göran på tågstationen, men tågstrul och förseningar gjorde att vi bestämde att jag skulle hämta vid en annan station istället.

För mig är det en väldigt skön avkoppling att köra med favvo-musiken i öronen, så det gjorde ingenting. Trots våra ändrade planer fick jag vänta en timme på tåget, och hann ta en fika också. Ganska mysigt, faktiskt.

Göran var trött och la sig tidigt och idag kommer Sandra hem igen. Ja, nåt mer har jag inte att komma med. Jag måste börja ladda för att få ihop en ansökan om särskild anpassad bostad, och det tar en väldig energi känner jag. Det är svårt att tänka klart och få ihop nåt vettigt att skriva om här, när tankarna är på annat håll.

Men, det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång, så får vi se vart det landar. Man måste ju kunna skriva bra om det ska ha en chans att gå igenom…

Det lutar väl åt att vi kommer att söka i en annan kommun iallafall, och det kan inte bli värre, för handläggaren i vår kommun vet jag inte hur man ska prata med för att det ska gå in det man säger.

Nåja, ett steg i taget.



.

Inga kommentarer: