söndag 3 februari 2013

Trassel


Jag försov mig imorse, efter en lite strulig natt, så nån egentid med kaffekoppen och publicering av blogg hanns inte med. Det blev full rulle kanelbulle på direkten, kan man säga. Ja, fast inga kanelbullar till frukost då, men iaf.


Tröttheten har kommit ikapp mig ordentligt och jag tror att jag skulle kunna sova hur länge som helst om inget väckte mig. Jag skulle gärna ta emot en semester nu, med bara mig själv ett par dar. Sova tills jag inte vill sova mer i några morgnar skulle nog göra susen. Tur att resten av familjen funkar normalt iaf :)

Sandra har varit pigg och glad, så hon har nog återhämtat sig klart nu. Det gick ju smidigt, med tanke på hur trött hon var förra helgen. I torsdags trodde vi på ett bakslag, men det vände lika fort som det kom.


Jag fick iaf lite små nyttor gjorda igår, även om jag inte ansträngde mig så värst. Sandra funkade så bra så jag hade nog kunnat få undan lite mer, om jag orkat. Men korttidsväskan packades, och det var ju det viktigaste att hinna i helgen.

Dessutom beställde jag lite kopior på några foton som vi vill ha i våra pärmar, och det blev några stycken, trots att jag bara väljer ut dom bästa nu när man har det mesta i datorn. Det är inte gjort sen i somras, så det tog en stund.

Ja, det var väl ungefär vad som hände igår, förutom allt det vanliga som ser likadant ut mest varje dag. Eller varje lördag då, eftersom det var godis och chipsmys också.


Nåt melodifestivalande blev det inte, det var flera år sen vi tröttnade på det. Finalen är väl ungefär lagom, tycker jag nog, på sin höjd. Tyvärr verkar alla tro att alla älskar melodifestivalen så nåt annat sevärt fanns det inte, men jag roade mig med datorn mellan passning av nattningsprocedurerna, så mig gick det just ingen större nöd på.

Jag hann förbereda lite temainlägg inför kommande teman framöver, och det är ju alltid bra när man inte vet hur det blir med tiden när det är dags. (Gå in på Neurobloggarna för att läsa inlägg i veckans tema - Förebilder) Sen var jag ju trött, så när Sandra blev lugn vid 22-tiden så passade jag på att lägga mig i tid. Det var ju inte så dumt, faktiskt, med tanke på den stökiga natten.

Idag är väl planen som den brukar vara när vi inte orkar så mycket. Bara ta oss igenom med lite lagom aktiviteter mellan dötid och intensivt. Dagen började trassligt men nu är det lite lugnt en stund så nu först har jag tid med påtår och blogg.

När jag gick in till Sandra alldeles yrvaken imorse så hade hon en massa trassel i handen som hon ville att jag skulle fixa.


Alltså jag sov ju nästan fortfarande. Och trassel utan kaffe, det är nog inte att rekommendera. Så vi bestämde att trassla efter frukost. Fortfarande halvsovande men iaf med en mugg kaffe i kroppen.

I vanliga fall knyter jag upp alla knutar, och det verkar förstås onödigt snålt, men faktum är att det träs måååånga halsband här i perioder, så det känns rätt nödvändigt att vara lite ekonomisk där. Men imorse tog jag saxen, annars hade nog inte mitt humör räckt till.

Jag öskar er en kanoners dag!

♥ Kram ♥

Inga kommentarer: