måndag 18 februari 2013

Datorjobb och snökaos


I lördags hade jag inte så mycket tid över att få ihop nåt inlägg till igår, men det hände å andra sidan inte så mycket heller. En bra helg har vi haft och Sandra har varit pigg och glad. Allt har flutit på och fungerat som bäst, faktiskt.

Så det beror inte på nån jobbig helg att tiden inte har funnits, tvärtom så har jag hunnit prioritera lite annat. Sandra och Göran har pusslat en del och jag har fått väskor packade och massa matportioner infrysta.

Lite pedagogik har vi fått in också, som lindrar mitt dåliga samvete en aning. Ni som följt min blogg ett tag vet vilket kämpande det var innan Sandra fick en dator och ett skrivprogram som hjälpmedel. Vi använde det flitigt varje helg. Ett tag… Sen blev Sandra sjuk och det fanns ingen ork varken hos henne eller mig.

Och den har väl inte riktigt funnits sen dess, orken. Iaf inte samtidigt med tiden. Helgerna har ju mest bestått av att ”vila ikapp sig till vardagen” det senaste året. Men igår så!


Det blev lite jobba först och sen lite eget pyssel då Sandra kopierade bilder som vi skrev ut så hon fick klippa. Sandra ville skriva att hon var sugen på glass :) Så det blev glass-mellis efter datorjobbandet. Man får ju passa på, liksom…


Nu kan inte Sandra skriva och hantera ”kopiera-funktionen” på en dator, om nån trodde det, men med hjälp av det här programmet så kan hon ganska mycket. Det är kanon, helt enkelt.

Igår hade vi snöras här, för att byta ämne helt.


Vi har ju gått källarvägen här ett tag, för det har hängt snö från taket precis ovanför trappan. Egentligen ska man ju sätta en kon/skylt där, så ingen ovetande råkar komma hit och få nåt i huvet… Men nu är den faran över för den här gången.

Med risk för en stöt istället.


Nejdå, Göran har fixat så det är strömlöst där :) Det blir till att leta ny utebelysning, helt enkelt.

Idag tar jag tåget och hälsar på en mycket god vän. Egentligen är hela våra familjer mycket goda vänner, men att åka dit med Sandra kräver sin planering och är svårt att genomföra med övernattning och så, och lediga är vi ju bara på vardagar, när våra vänner jobbar och är i skolan. Så det fick bli jag som åker dit själv den här gången, bättre att ses lite än inte alls.

Hare fin-fint nu! Imorrn är jag ju inte hemma så då får ni klara er utan nåt inlägg. Återkommer på onsdag igen.

♥ Kram ♥

4 kommentarer:

sara sa...

du får ha det så trevligt hos vänner.. kram

Photo by Maria sa...

Hoppas du har det underbart och får lite batteripåfyllning av goda vänner..

Kram Mia

Annelie L sa...

Kollade lite på programmet,det som visades där var på engelska, men nog måste ni väl ha det på svenska, eller?
Hoppas du får det riktigt mysigt på din lediga tid. Njut och må bra.
Kram Annelie

Tina sa...

Kram tillbaka <3 hoppas du haft det toppen !