söndag 9 september 2012

Pyssel och andra bullar

Det var en bra dag igår, med en glad tjej mest hela tiden. Hon ville pyssla, och det vet ni ju redan, vad jag tycker om det. Dvs inte så värst. Men Sandra gillar det och det är ju huvudsaken.

 
Hon gör ju allt hon gör väldigt intensivt när hon gör, liksom. Så det blir en del…


Närmare bestämt 25 kort på en förmiddag
 
Halsband är bra på det viset att man kan återanvända pärlorna om och om igen. Sandra trär och jag knyter halsband åt henne. Sen när hon har trätt klart sina femtioelva halsband, så knyter jag upp och lägger tillbaks, så hon kan börja om igen nästa gång.

Det går ju inte med klisterteckningar, precis. Så det blir till att klistra högar av teckningar, ge bort ett par stycken (om man har nån som fortfarande blir glad…) och sen slänga för att ge plats åt nya alster.

 
Det blir likadant med pärlplattor, för dom ska absolut strykas! Nåt annat accepteras inte, tyvärr. Nu var det länge sen hon hade en ”pärlplatte-period” så det kommer kanske snart igen.

Stryk-pärlor är ganska dyra, men annars är inte Sandra så dyr i drift så det får man väl ta. Jag menar, hon spelar inte avancerade dataspel och har inga mobiltelefoner eller modekläder och sånt som kostar för ”vanliga familjer” så vi får väl investera i nya pärlor lite då och då istället ;)

Bilden är från ett tidigare tillfälle
 
Efter en förmiddag med pysslande, och babblande… var jag trött i hela huvet så det var mycket välkommet att få lite egentid när Göran och Sandra gick ut efter maten.

Men jag var så trött, och hade fått ont i skallen, så när dom kom in gick jag och la mig. Och somnade som en stock! Lite oroväckande för precis så brukar min konstiga sjuka börja, då jag sover och kräks i över ett dygn.

Under kvällen mådde jag okay, men la mig tidigt. Då är man extra tacksam sen, när man vaknar på morgonen och är hungrig!

Sune kollar läget i pyssel-lådan
 
Jag hade tänkte baka bullar med Sandra idag, men hon vet inget så det är lätt att ändra. För jag tänker låta Göran ta över så jag kan sova lite istället, så hoppas vi helt enkelt att jag kunde stoppa sjukan innan den fick fart.

 
Jag påminner om temaveckan som ska handla om syskon, vill man vara med så är det bara att scrolla ner till slutet av gårdagens inlägg och klicka på länken där.

Ni får ha en skön söndag! Och stort tack för fina kommentarer, det gör mig glad!

♥ Kram ♥

1 kommentar:

Maritha sa...

Jag hoppas ingen inte blir glad för Sandras fina alster :-)) Vore ju bra om du inte blev sjuk utan kan sova bort ev sjuka!!!!! Ha en fin söndag <3 Kram Maritha